Pensioklubben extrem anmäler sej!

Vafan äre för fel?
Och då menar jag inte det vanliga jag
har med att sova illa eller inte alls p.g.a
värk och sån skit.
 
Näerå,men det här med att vilja kliva ur
sängen strax efter att man just lagt sej,det
är fan inte bra.

Imorse låg jag iaf kvar till 05.08,för redan 01.18
tittade jag på klockan och trodde det va dax
att inte första muggen kaffe.
Då ska man veta att jag släckte ner 00.53 ungefär.
 
Jag va tvungen att gå runt husknuten för att se solen,för den hade
inte kommit så långt när jag gick ut!
 
På tal om annat,så hade jag ju finbesök av
Wille,hans mamma & moster igår.
 
Vi hade minsann hört på väderprognosen att
det skulle komma regn redan vid tolv,men
turen va på vår sida,så Wille kunde sova middag
ute och då passade vi på att ta kaffet där.
 
Inte förrän på em blåste det upp till lite regn,
men då satt dom redan i bilen på väg hem.
"Halleluja"!
 
Det är inte lätt att få in dom små rackarns ärtorna där dom ska.
 
Klättra upp i soffan däremot,det är en enkel match!
 
Likaså att ta sej fram med ett kex i handen efter tuppluren.
 
Nyvaken och lite eftertrött kan det va mysigt att sitta hos mamma en stund.
Och bäst som vi satt där och pratade,så kom Willes (riktiga) morfar och 
gjorde oss sällskap ett tag.
 
Mormors kaka var dock MYCKET godare än ett torrt kex,så han högg in med
liv och lust lilla gullungen.
Ett gott betyg m.a.o!
 
Det blev lite släktträff light igår,för även Willes äldremormor
tittade in en snabbis.
 
Jag hörde inte riktigt vad dom pratade om,men jag tror det diskuterades
smak på kakan.
 
För Wille var inte sen att bjuda henne på en bit.
Han är inte bara söt & gullig,han är givmild oxå.
 
När klockan var 22 ca,då intog jag dagens lunch vid datorn.
 
Dessförinnan hade jag haft besök av tårtbeställaren
som till den 27:e juni vill ha tre turkosa tårtor med 
lite text och silverkulor.
 
Jag lyckades faktiskt avstyra den tillfrågade
karikatyrteckningen som hon egentligen hade
velat ha.
Herre min tårtbotten,jag blev fan kallsvettig bara
jag såg teckningen,och när hon sen bad mej att
skissa upp den på ett papper,då fick jag oxå en
släng av klimakteriesvettfloder som rann utmed
hela jävla ryggraden!
 
NEJ sa jag,vänligt men bestämt,nej,så himla kul
ska vi inte ha.
Att förstöra inte bara en utan TRE tårtor med en
stor näsa,det går banne mej inte för sej.
 
Och som den psykologiska övertalare jag är,fick 
jag henne istället att köpa en tavla av MEJ till
den blivande 50-åringen!
 
Jag är så smart att reser ragg av vällust ibland.
 
Nu har jag lämnat bilen på verksta´n för bromskoll,
så ni kan väl göra mej en fet tjänst och hålla tummarna
för ett billigt kvitto i em.
 
Jag MÅSTE åtminstone få tbk bilen idag,för imorr´n
ska jag ju leverera smörgåstårta och hurra för "Lilleman"
i snygga mössan.
 
GÖRA smörgåstårtan oxå ja!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0