Jag borde börja baka...

...men jag har ingen plats i frysen!
 
Förvisso har jag en egen liten låda i
grannens frys,så egentligen är det
inga problem.
 
Inte mer än att jag gör "annat" som är
roligare istället.
Så jävla typiskt mej på nåt sätt.
 
Det är nämligen som så,att till nästa fredag
har jag ju en beställning på tre tårtor till en
50-åring,och det är ganska så bra,om bottnarna
får ligga till sej i frysen ett tag innan jag tar
fram,delar dom och lägger allt gott däri.
 
Men som sagt,det finns skojigare grejer att
pilla med.
Som dekorationerna till min egen tårta t.ex!
 
Visst fan,jag fyller ju 20x2 plus på torsdag.
 
Det är iof ingen större panik i pysselverksta´n,
för tårtan ska inte va klar förrän tills på fredag,
då kommer en liten klick släktingar på midsommar-
middag,så vi tänkte slå ihop firerierna.
 
Nu är det ju knappast nåt att fira,mej alltså,för
hur jävla tragiskt känns det inte att närma sej
det berömda mittstrecket!?
 
Å andra sidan får jag iaf en anledning till att
baka och pilla med färger,så helt bortkastat
kanske det inte är när jag tänker efter.
 
Hoppa,hoppas,att det jag skickat efter hinner
komma i tid bara,det hade varit kul om inte
annat,att testa lite nya saker.
 
Å andra sidan lär dom väl dimpa ner så jag
är förberedd till nästa födelsedag.
 
Turkost,svart & vitt,det är iaf mina val av
färger,till största delen.
 
Hittills har det dock inte alls blivit som jag
tänkt mej i förberedelserna,men vaddå,nån
gång ska väl även jag misslyckas!
 
"Kanske"!
 
Och bara för att få inspiration och pepp,så tänker jag på Wille.
Då kommer det säkert gå som en dans!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0