Frågar ni så bakar vi...

...och vi i det här fallet är alltså JAG!
 
Det va såhär nämligen,att min kära vän
Mia inte haft varken ork,lust eller kunnat
baka p.g.a bl.a värkande händer och andra
egna göromål.
Så jag erbjöd mej helt sonika att hjälpa henne
med det,bara hon sa VAD hon ville ha bakat
och sen kom med ingredienser.
 
Hon nappade direkt,och lika glad blev jag på
stubinen,det vill säja,att jag inte ens väntade
på ATT hon skulle dyka upp med mjöl och sånt
som kunde tänkas gå åt.
 
Nej då,jag satte lite fart på fm igår,det är alltid
det bästa,att göra så när lusten pockar på som
en envis hackspett i bästa trädet.
 
Samtidigt hade jag en fundering på att göra en
egen variant på chokladbollar,s.k:
"Mocca Majso Delicato",så man kan väl lugnt
påstå att det var rejält framplockat i köket.
 
Överjävlaallt stod det bunkar och mått,mjöl
och diverse andra hjälpmedel.
Och så den växande disken förstås!
 
Nu är ju jag en skapligt disciplinerad person
när den känslan faller på,så för att underlätta
och inte bli helt jävla stirrig,diskade jag såklart
undan efter hand!
 
På eftermiddan dök hon så upp kära Mia´n,
kaffe fick hon oxå,allt medans jag slutförde
överraskningsbaket till henne.
 
Som hon blev glad,och som det är extra kul
att hjälpa nån som verkligen blir och är sådär
tacksam när man gör det.
 
Nu är ju hon en människa med ett hjärta av guld,
och hon ställer ALLTID upp på mej om jag ber
samt kommer med små roliga påsar fyllda med
diverse pyssel och annat skojsigt som hon vet
att jag gillar.
 
Ge & ta,få och var glad typ ♥

Började med en påse småbullar gjorda på nytt recept.
 
Fortsatte med en mjuk chokladkaka toppad med vit choklad
och lite cocos.
 
Samt en mjuk vit chokladkaka,oxå lite småtoppad.
 
Man kan inte bara fika,så jag slängde ihop dom godaste
frukostbullarna som finns.Degen gör jag så kladdig att
jag måste ha handskar på mej.
Det är så värt kladdet,för ack så saftiga och mumsiga dom blir!
 
Poff när jag flyttade på bunken och det rann över kanten.
 
Avslutade "hjälpa till baket" med fyllda mördegskakor.
 
Jag hade ju så finurligt gjort moccakräm till mina egna
chokladbollar,och eftersom det blev kräm över bredde
jag det mellan Mias kakor.
Ajm så smart!
 
Bollar,cocos och moccakräm....
 
Små hål mitt i,fylla med kräm och rulla i cocos...såja,nya fräscha idéer
är alltid kul...VISST :)
 
När all bakning var klar och Mia tackat för sej,gjorde jag iordning och
stajlade desserten som förbereddes i fredags.
 
Den var väldigt god,men oxå VÄLDIGT mastig,så jag tog bara 1/4.
Fast kaffet till slank ner iaf!
 
Svart och turkost ätbart glitter samt ätbara silverstjärnor på.
Allt för att ögat oxå ska få sitt,och så är det ju så kul att experimentera såklart!
 
Nu ska jag fundera på huruvida jag orkar,vill
och har lust med att gå på kalas sen.
Vi får väl se....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0