Fem sekunder efter utsatt tid med strössel i hjärnan

Jag hade som bekant en beställning på
tre tårtor tills idag,och ibland ska det ju
jävlas in i minsta detalj.
 
Allt som jag föresatt mej gick åt helvete
och till slut (läs:inatt 01.20) fick jag tänka
om helt.
 
Jättebra...NOT,att hoppa i säng vid 03 ca
för att sen gå upp igen 05.20 och ändå
känna att klockfan snurrar snabbare än
en tromb med förföljesemani.
 
Jag VET att det tar tid med dekorationer,
men när jag inte ens hann dricka upp mitt
kaffe,då är det som att ha ovälkommet besök
av värsta ovännen,hon som kallas Irene Panik!
 
Som grädde i marsankrämen,hade jag oxå
gjort en extra tårta till jubilaren,detta fastän
jag inte ens vet vem människan är,det enda
jag vet är att han fyller 50 idag,och att jag
hade både botten och fyllning kvar så det
skulle räcka till en minitårta till.
 
Eftersom beställerskan har en jävla bit att
åka och eftersom gästerna dom första skulle
anlända redan på fm,så erbjöd jag mej att
möta upp henne på halva vägen.
 
Den stressen,när jag till slut packat in både
mej och tårtorna i bilen och väl på väg,hamnar
efter inte bara en utan typ femtusen traktorer.
 
Går ju skitbra att köra om i kurvor och när man
får möte hela förbannade tiden.
 
Fem sekunder efter utsatt tid var jag iaf framme,
och med den "strösselhjärnan" jag hade då,var 
det ren tur att jag inte tappade tårtflaken i backen
vid överlämnandet.
 
Det löste sej iaf,och även om jag inte själv är
speciellt nöjd,så får man väl åtminstone hoppas
att dom smakar gott.
 
Nu är det dock dax att få i sej dom förlorade
litrarna kaffe,det börjar nämligen knastra av
torrhet i "strösselhjärnan"!
 
Trevlig fredag & så då´rå!
 
Den s.k "bonustårtan",gjord i all hast!
 
 
 
Tre stycken i det här utförandet,och han är inget Ex,han stavar
bara efternamnet med just X!
 
Spacklade med marängsmörkräm och fyllningar med
glasskräm samt vit chokladfluff överöst med färsk passionsfrukt.
 
T.o.m en unge i förskolan hade klarat av att göra tårtorna,men så är jag ju
ganska barnslig och helt grön på området oxå.
 
Den ljusorangea pastan gjorde jag själv,s.k mmf.
Tyckte det hade blivit alltför trist med enbart den mörka (köpta) sockerpastan!
 
Två tårtor i baksätet,lite lättt fasttejpade men utan bälte dock.
Hade väl bara fattats att jag blivit stoppad i en kontroll och åkt
på "tårtböter" oxå.
 
Dom andra två låste jag in i skuffen,hoppas dom inte led av klaustrofobi bara,
då finns ju risken att dom surnat till en aning :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0