Av fisk blir jag ännu smartare...OCH tydligen pigg som en mört!

Jag har ju inte berättat,att Prinsen faktiskt
kom hem med en liten firre efter lördagens
fisketur han var ute på.
 
Det va förvisso och turligt nog ingen mört
utan en alldeles ljuvlig gös,och den blev
filéad och tillredd.
 
Fan vad jag älskar färsk fisk,det finns nog
inget som gör mej så jävla mycket smartare
OCH som sagt till på köpet pigg.
 
Jomenvisst då,för imorse vaknade jag redan
klockan 05.12,även om jag inte stängde av Tv´n 
förrän 03 ca.
Nu gick jag iof inte ur sängen förrän vid 07 ungefär,
men ändå.
 
Det kanske borde heta "pigg som en gös" istället,
åtminstone för min del.
 
Idag har jag fått förfrågan om jag vill följa med
och fiska ett par timmar,men jag vet inte än.
Att stå och kasta från land är förvisso ganska 
mysigt och avkopplande det oxå,men eftersom
jag är sugen på torsk,så lär det bli himla svårt.
För även om jag är en jävel på att kasta långt,så
vetitusan om det räcker för att komma ända ut där
torsken eventuellt befinner sej!
 
Och gädda är jag alls inte sugen på idag faktiskt.
 
Jag kanske stannar hemma och fortsätter med
min senaste tavla,och väntar in mejl med upp-
gifter om nästa graveringstext.
 
Kanske borde jag se till att njuta lite av solen
oxå,det ska tydligen bli både molnigt,kallare
och regn redan från morgondagen räknat.
 
Man får iof va glad för det lilla,som flickan
sa när hon hittade en gammal tioöring i
komposthögen!
 
Nykokt färkpotatis med dill gjorde jag igår,och satan så
gott det smakar jämfört med den där tradiga kung Edward!
 
En relativt enkel sallad med tomat,gurka,paprika,majs,purjo
OCH det senast goda jag upptäckt,nämligen Edamamebönor.
Dom där gröna ni ser till höger i skålen.
 
Det är asiatiska sojabönor,och om ni inte provat det redan,
GÖR`T,för fan så fräscht det smakar.
 
Pankopanerad och lätt friterad gösfilé,inte mycket som slår
det en söndagskväll kan jag tala om.
Om man bortser från att vakna långt före tuppen en måndags-
morron förstås.
 
Liten,enkel men ack så god glassbakelse till kaffet satt sen som
en smäck och la sej på alla ställen den inte skulle,men å andra
sidan kan man ju alltid fylla ut eventuella håligheter med dom
två som blev över i veckan,så man kan gott unna sej det lilla
extra lite extra mycket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0