Spontanitet i kvadrat

Jag hade ju som bekant besök av Wille,
hans mor och hennes syster igår.
D.v.s 2/3 av barnaskaran OCH ett stycke
litet busigt barnbarn.
 
Han härmar precis ALLT nu den lilla godingen.
Och det är så himla kul att se och höra hur han
håller på att utvecklas på alla plan.
 
Naturligtvis fikade vi,och så åt han sina choklad-
doppade minimarshmallows käre Wille,dom
slank ner snabbare än jag hann blinka,och snart
låg bara en hög med tandpetare kvar!
 
Pincettgreppet är det inte heller ett dugg fel på,och koncentrationen på topp!
 
Jag undrar vad som rör sej i det söta lilla huvudet!
 
"Mellan" fick hjälp att färga/tona håret oxå.
Säj nåt som inte kan fixas här lixom.
 
"Stora" hade i nåt inredningsmagasin sett ett krydd/alltiallofat gjort av plåt,
och ville så gärna ha ett till nya boendet att ställa i köket.
Nu är ju inte såna hypade grejer billiga,så jag som typ har det mesta drällande
här hemma,rev fram både plåt,plåtsax och tänger,och sen klippte jag och 
bockade till en egen variant åt henne.
MYCKET billigare och dessutom i himla mycket snyggare plåt än den vanliga
släta som hon sett.
 
g
Det tar på krafterna och känns lite i händerna av allt böjande
och så,men vad gör man inte för barna sina!
 
Kanske skulle kunna kränga ett gäng brickor och göra mej en
egen "brickmarknad"!
 
När kvällen sen kom fick jag en spontaninbjudan av
söta lilla grannen,hon bjöd över mej på lite måndags-
bubbel och ett par mer än mysiga timmar på hennes
"altaninen" som hon kallar´t!
 
Finns väl inget bättre OCH härligare,än att bli bortbjuden och BORTSKÄMD
i trevligt och mysigt sällskap.
Bubblet var både gott och lättdrucket och tillsammans med ljuvliga små
fat fyllda av tilltugg,kunde inte måndagen ha slutat mer perfekt.
 
Kan inte nog betona hur glad och lyckligt lottad jag är som har så
underbara människor/vänner/barn/familj OCH Prins i min närhet.
 
Vad vore jag förutan dom...ingenting nej INGENTING!
 
Idag är det helt logiskt tisdag,och då får jag besök av
ännu en underbar uppenbarelse,och jag VET,att hon
har med en grej som jag beställt av henne,OCH som
är gjord av kärlek.
Kanske,kanske att jag bjuder på tårta oxå,bara för att
det är så himla kul att göra dom.
(även om det högst troligt blir ett hastverk)
 
Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0