Lite snällhet har väl ingen dött av!

Det hände sej för ganska länge sen,att jag
fick en påse strutsäggskal ställd utanför min
dörr,och i den låg en hälsning från "strutsvännen"!
 
Tanken från hennes sida var,att jag kanske kunde 
pilla ihop nåt som hon kunde sälja i deras lilla
gårdsbutik framöver.
 
Jomenvisst,sen föll det där i glömska ganska
många nätter,men så i lördags träffade jag på
henne och vi tog upp diskussionen.
 
Jag bah:vad gör man för kuligt med nåra skal-
bitar lixom?
Kan man sätta band på?
Eller kanske rentav gravera på skalet trots att
det är aphårt!
 
Klart man kan gravera,om man vill.
Har man bara en massa jävla stift och
rätta viljan så funkar allt.
 
Att det sen inte är som att gravera i glas,det är
ju en helt annan femma.
 
Nu ska man ha i åtanke att det här är en förstatest,så
förhoppningsvis kan det bara bli bättre vad det lider.
 
Typ såhär alltså!
 
Men iaf,när jag sen satt och plockade i äggskalspåsen,
så hittade jag lite lagom bitar till ett smycke.

Och så blev det!
 
Det var förstås en del borrande och även
filande runt kanterna,för skalen kan va
jävligt vassa minsann.
 
Nu ska jagg nog sätta fart med resten medans
lust finns,det blev inget bakande igår så kanske
att jag slänger fram lite mjöl idag istället.
 
Man vet lixom aldrig med mej,det kan i stort sett
hända precis vad somhelst här.
 
Och just DET är väl iaf charmen med hela mej,
att man aldrig vet vad som ska dyka upp i 
"lustcentrat" för stunden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0