Lite fynd blev det allt på gårdagens marknad

Dom hade iaf tur med vädret som vi
brukar säja när det händer nåt.
 
Gårdagens lokala marknad blev en hit,
massor med folk som hade hittat till byn
och med diverse aktiviteter som lockade.
 
Det hade dom gjort bra faktiskt,så vi får
väl hoppas att det nu blir en årlig och
mycket välbesökt tradition även i fortsättningen.
 
Fördelen med att ha marknaden nära,var att vi slapp ta bilen och hade
väldigt kort gångavstånd till den.
 
För dom som ville testa sumobrottning gick det alldeles utmärkt,jag struntade
dock i att kränga på mej nån dräkt,tycker att magen är rund och go så det
räcker även utan tillägg!
 
Redan innan vi gick hemifrån tuffade en hel karavan med veterantraktorer
förbi utanför.
 
Lokala kändisar,här i form av D.L.V stötte vi oxå på!
 
Tänkte att vi skulle ta en påtår vid lokala restaurangen,men kom på att det
inhandlats färskt kalkonkött en stund tidigare,så vi drog iväg och grillade istället.
 
"Lill-Nisse" stod för "steket" och det spred sej en ljuvlig doft.
 
Smakade alldeles förträffligt framåt eftermiddan.
 

Wille och pappan lekte med nån ny leksak och trivdes som bara den.
 
Mammor kan som bekant oxå köra!
 
Lite bad hann vi oxå med,jättehärligt att bara bubbla runt en stund!
 
Skål & trevlig lördag lixom!
 
Prinsen var badkruka,och körde den säkra stilen med flytovrall
istället.
Han ska ju till Norge på fiskevecka snart,så av den anledningen
gick han modell i "Lill-Nisses" nya outfit som han så snällt
ska få låna med sej då hans gamla saknar flytförmåga.
 
Wille fick smultron på strå och hade det härligt på ena trappsteget.
 
Han hade visst hunnit ta hand om den yngre "barnaskaran" oxå!
 
Jag med min skarpa naturblick,fick syn på en vacker varelse,och fotade
förstås så nära jag bara kunde komma.
 
Det var tydligen en "bastardsvärmare".
Finns i flera färgsättningar,men inte alls speciellt vanlig längre,då deras
naturliga miljö håller på att försvinna mer och mer.
 
Snygg var den iaf och jag är så glad att jag är nördig som alltid har
kameran med i beredskap!
 
Wille och Prinsen gick på upptäcktsfärd till dammen.
 
En större och hjälpande hand kan vara bra att ha ♥
 
Att kasta kottar åt Cindy var inte det lättaste,för hon ville bara ligga och
bita i dom,men försöka går ju.
 
En sjusärdeles härlig lördag blev det iaf.
 
Idag är det dock aningen gråare,så jag 
ska nog passa på att provbaka med mormors
gamla assistent.
Nu bara SKA den få bekänna färg!
 
Kramelikram då ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0