Idag är jag INTE på humör

Det är fan en pina att aldrig kunna sova
ut och känna sej någotsånär ok när man
kliver ur sängen.(förlåt:hasar sej ur)
 
Imorse när jag gick upp,kändes det som om
jag legat med nacken i ett skruvstäd hela
natten,för fy satan vad det INTE gick att vrida
åt nåt håll knappt.
 
Sen har vi ju rygg(fan) oxå,den som typ 24/7
bara MÅSTE jävlas och inte kan låta bli att
bete sej som en trotsig 4-åring!
 
Det är sånt här som får & fått mej ur balans,
man får lixom varken ork eller lust till nåt
egentligen,och ska man få lust då är det
bara att stålsätta sej och köra iaf!
 
Kruxet är att inget av ovanstående syns utanpå,
alltså är det inget fel på mej.
 
Rättare sagt,dom som känner mej vet,men dom
som inte gör det,OJ,OJ,OJ!
 
Iof ska man ju inte bry sej om såna,och det gör
jag väl överlag inte,men det är frustrerande iaf.
 
När jag opererade knäet (2 ggr) t.ex och använde
kryckor/haltade ett tag,helvete som folk hade
medlidande DÅ.
Jomenvisst,då syntes det ju att inte allt stod rätt till.
 
Om jag däremot ger blanka fan i att tvätta håret,
skiter i att fixa till mej och går i sjaskiga kläder
alt.Foppatofflor året om,DÅ minsann kan man ju
ana att allt kanske inte står 100 rätt till.
 
Fast så vill jag ju inte ha det,jag vill lixom inte
se ut som jag känner mej.
Att sjunka så lågt skulle knappast göra att jag
mår bättre inuti,bara att folk runtomkring då
skulle börja uppmärksamma förändringen och
kanske,KANSKE fatta att allt inte är tiptop och
livet leker som en karusell utan stopp!
 
Dom flesta av oss har nog mer eller mindre våra
egna problem och "ryggsäckar" vi bär med oss,
för den skull syns inte allt,så låt oss bli bättre på
att inte döma andra förrän vi vet.
 
Eller att vi åtminstone slutar komma med dumma
jävla uttalanden och spekulationer om sånt vi inte
har en susning om.
 
Empati och känsla kommer man långt med,och
om inte det funkar för DEJ:
låna gärna mina skor en vecka eller så,gå i dom,
ta av dom och försök sova gott på natten.
 
SEN kan vi diskutera huruvida allt är okej eller inte!
 
Nu ska jag & ryggfan ta ett par Alvedon och en
jävla massa kaffe,sen "kanske" vi blir halvbästisar
en stund framåt eftermidda´n!
 
Kram på er ♥
Hoppa upp på den ni!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0