En helt vanlig tisdag men ändå inte

Äntligen kan jag sitta på balkongen
med morronkaffet UTAN att behöva
ta på mej tröja.
 
Det är redan 23 grader i skuggan och
alldeles ljummet,precis som jag vill ha
det typ året om.
 
Ja,jag skulle inte tveka en sekund om 
man kunde välja bort övriga årstider.
 
Jag sitter alltså här med det goda kaffet
och bara njuter.
Prinsen är i sitt krypin och packar det
sista inför sin resa som påbörjas idag.
 
Han ska ju till Norge och fiska i typ 9 dagar,
och det är faktiskt med en vemodig känsla
jag släpper iväg honom.
 
Rättare sagt så är det väl blandade känslor,
för jag vet ju hur mycket han längtat tbk dit
sen han var där 1992,men samtidigt är 9 dagar
ganska lång tid.
 
Jag kommer förvisso INTE ha nåra svårigheter
alls att fylla dom dagarna,för det står en del
även på mitt schema,men ändå,nu är det ganska
länge sen vi var ifrån varann i mer än en vecka.
 
Sist var det jag som drog till Rhodos med "Mellan",
men det va bara 7 dagar,och inte alls samma sak.
(det kändes iaf inte så!) ;)
 
Men,men,jag får se till att kramas med honom
rejält nu innan han drar,och sen vips,så är det
säkert den 31 juli och han kommer hem med
skapligt många kilo fisk.
 
Fy satan så gott det ska bli med färsk torsk.
Vi kan grilla den och steka den och kanske
t.o.m leka lite med filéerna!
 
Själv har jag en tårta att fixa tills på lördag,en
tårta med döskallar,så det passar mej ypperligt
att få pilla med dom dekorationerna.
 
Jag kommer antagligen baka en del oxå,det
var visst ganska billiga ägg på lokala affär´n
den här veckan.
 
På tal om bakning ja,sent igårkväll men icke desto
svalare i köket,var jag bara tvungen att baka såna
där goda kakor som Stockholms-Anna hade med sej.
 
Och faktum är,att dom blev typ precis likadana
som dom hon hade med sej.
Risken finns nu,att jag vräker i mej alla själv,för
godare småkakor har jag fan inte ätit på evigheter!
 
En alldeles strålande & superhet tisdag
önskar jag er,och glöm för tusan inte
bort att dricka mycket.....helst vatten då´rå!
 
Seg browniebotten med kolakokosglasyr ovanpå!
Så.förbannat.goda!
 
Gårdagens tvätt & dubbla graveringsdag resulterade i en 
bröllopslykta bl.a!
 
Inte lätt att fota så det blir bra när båda sidor
är graverade!
 
Gravering med andra apparaten gjorde att det blev
ett smycke oxå.
 
Nu hade jag dock ingen vanlig smyckesask att lägga det i,
så jag målade om en gammal klockask och stajlade till den
med lite glitter & glamour istället.
Blev inte alls så tokigt faktiskt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Michaela

Vad smart med klockasken!
Jag har ju också några så det blir nog det första projektet i nya pysselrummet 😊👌❤️

2014-07-22 @ 13:32:40
URL: http://tastemycake.blogg.se
Postat av: Mami svarar:

Eller hur vettu =)
Lika gärna som dom bara står och skräpar lixom ;)
Det lär bli många askar i ditt nya pysselrum antar jag :)
Puss ♥

2014-07-22 @ 14:13:24
URL: http://majdesajn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0