Senaste eskimårapporten och lite annat

Jag vill verkligen inte gnälla,men nu
är det faktiskt inte skönt med det här
frostläget inne.
 
Stela leder och iskall näsa varje morron,
sen tar det till kvällen innan jag tinat upp
skapligt,och sen börjar det om IGEN!
 
Morrontemperaturen i köket!
Hur nåra grader det är i sovrummet vill jag inte
ens spekulera i,men åtskilligt mindre än ovan iaf.
 
Minst en fjärdedel av hyran tänker jag dra bort från
nästkommande inbetalning,det kan han skriva upp
och anteckna direkt lilla värden!
(annars går jag vidare i ärendet!)
 
Man får som sagt varken lust eller nåt annat till
nåt kreativt skapande under rådande omständigheter,
men jag värmde iaf händerna i varmvatten och 
fixade min ljuskrona igårkväll.
 
Efter det satte jag på ugnen och bakade lite.
DEN eftervärmen la sej som ett gosigt täcke
runt min lekamen,åtminstone en "liten" stund!
 
 
 
 
 
 
Om en timme lite drygt,ska jag tugga mej lite varm och inta
en bit färskt bröd till 4:e muggen kaffe!
 
Tills dess nåra "åkerbrasor" och troligtvis ett
riktigt hett fotbad!
 
Tjing sålänge :)
 
UDATE!

Det sjönk ytterligare efter en stund!!!
GAH :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0