Mordet som klarades upp!

Halloj!
 
Herre min övre skapare vilken kväll/natt
det blev i kvarteret "Grannsämjan"!
 
Intriger och anmälningar blandat med
spetsade drinkar och inbördes fiffel.
 
Min kära man Nisse Nilsson,till yrket psykolog!
 
Den där "Svetlana" va en ganska ryskig typ!Hon var gift
med min man innan han kom på bättre tankar och valde
mej.
Hon hade varit med i maffian,men å andra sidan hade
jag dränkt hennes katt och lagt på uppfarten till huset
för länge sen.
Det erkände jag naturligtvis inte.
 
Efter en halvtimme började jag (Nina) känna mej
jävligt konstig,och förstod ganska snabbt att nån
i grannskapet hade förgiftat mej,varpå jag segnade
ner och dog!
 
Kvällens värdpar Harriet & Harry va väldigt trevliga och
enormt generösa med både drinkar och annat gott.
 
Janina Jansson som har en förkärlek till udda konst kom med
sin man Janne,en ganska märklig typ som jag inte alls fick
riktigt grepp om.
 
Ni ser ju själva vilken slusk!
Man kan ju knappast tro att han jobbar på försäkringsbolag.
Vad JAG däremot visste,var att han suttit inne för kvinnomisshandel!
 
Sven Svensson som numera är gift med Svetlana va
fanatiskt passionerad i reptiler och hade förstås med
sej ett par av sina ormar.
 
Eftersom Nina dog av förgiftning,kom jag tillbaka som
kommissarie K.
Försökte ta upp så mycket information som möjligt av
dom mer eller mindre halvtokiga grannarna,dock utan
vidare framgång då alla i stort sett nekade till allt.
 
Efter timslånga förhör kröp det iaf fram att Janne Jansson
var mördaren.
Det hade dock blivit en aning galet,för Janne som är dyslektiker
hade egentligen för avsikt att röja sin fru Janina ur vägen.
Men,eftersom han inte kunde läsa ordentligt på drinkglasen,så
råkade lilla Nina illa ut.
Nina som för övrigt varit missbrukare förut,men på senare tid
blivit omvänd och överdrivet religiös!
 
 
Som sagt,allt ordnade sej till slut och kvarteret "Grannsämjan" kunde
avsluta kvällen med gemensam middag och kaffe med dessert.
 
Tack ALLA underbara grannar,ingen nämnd ingen glömd.
En helt otroligt rolig kväll va det.
 
Tror nog att vi borde söka in till teatern ALLIHOPA :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0