Lite hackat & malet

Efter att ha spenderat gårdagen i telefon
och vid datorn skrivandes mejl,fick jag
så på em samtal från husvärden.
 
Faktum är att eftersom jag inte hört så
mycket som ett pip från honom sen den
22e,så blev jag aningen paff när han
helt plötsligt va i andra änden luren.
 
Förvisso hade jag väntat lite på ATT han
skulle höra av sej,för jag påtalade ju
faktiskt att jag INTE tänkt betala full hyra
efter istiden som varit,men samtidigt
hade jag vissa funderingar kring OM han
verkligen tänkt ringa.
 
Iof skulle jag väntat ut honom in i det
längsta,för jag hade redan en fruktansvärt
bra förhandlingsplan vad gällde avdrag.
 
Men iaf,när han kallpratat en stund kom så
frågan: "jaha,jo,jag undrar om du tänkt dej
nåt särskilt avdrag"?
 
-JAJAMENSAN svarade och sa precis det
jag tänkt!
 
Tystnad!
Trodde för en stund att han svimmat men så
hörde jag en svag flämtning och ett: Jaha,så
det anser du?
 
-ABSOLUT kontrade jag och kände att,här viker 
jag fan inte mer än max en halv tum.
 
Lite diskussion och ursäkter följde från hans sida,
men jag stod rak som en fura och va HELT bestämd.
 
Till slut kom det:
"så det är ditt bud och inget annat"?
 
-JAPP!
 
Och så fick det bli!
 
Nån ordning... tänkte jag och kunde förnimma
förra veckans extrema köld,nån jävla ordning
får det allt vara trots att jag bor i huset Gud glömde!
 
Jag borde fan bli förhandlare =)
 
Jorå,och vidare har jag både mejlat och pratat
i telefon med nya "operatören",men den historien
är inte klar än,även om jag kommit en liten bit på
den snåriga stigen oxå.
 
Imorr´n fortsätter jag kräva svar och kompensation.
 
För vet jag att jag har rätt,då jävlar är jag mer
envis än synden själv.Och varför lägga sej på
rygg och köpa läget för att man inte orkar?
Nej satan,inte förrän nån kapar benen vid
anklarna,då kanske!
 
Eller NÄE,jag ger mej ALDRIG!
 
"Puss på er" ♥
 
T.o.m Afrikanerna hade pustat av värmeböljan om dom varit
härinne hos mej nu =)
(det tar sej iaf)
 
Lätt att säja nu när värmen typ sköljer över en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0