Jakten på idéer till fredagskäket

Ameh för fan,det är ju typ bara fredagar
hela tiden numera!
 
Och på fredagar både FÅR och SKA man
äta lite extragott,tycker jag nog.
 
Lik förbannat är det lika tomt i skallen på
idéer som det är tomt i kylen.
 
En köttbit och sallad?
Njae va,kött igen!
 
Paj med mustigt innandöme?
Näe,det är jag inte sugen på.
 
Soppa med kräftstjärtar kanske,eller
varför inte....
 
Skit oxå vad trött jag blir på att ens
fundera ut nåt,känner inte alls för
att bry mej faktiskt.
 
Skulle man inte bara kunna brygga en
termos kaffe och äta en kaka eller två?
 
Man KAN göra det,fast det kanske inte är
riktigt rätt ur matsynpunkt,och så bör man
ha en kaka eller två.
 
HA,ha,ha...det har jag!
 
Vi får väl se var den här freda´n slutar.
 
Nu har jag banne mej inte tid med er på ett
tag,jag måste tävla hem en resa eller fler,och
då krävs det tydligen att man kommer på nåt
jävligt klatschigt att skriva.
 
Jag skulle fan bli bra snopen OM jag vann,men
även förbannat lättad,för då skulle åtminstone
en fredag kunna strykas ur matlagningsagendan.
 
Såtillvida att man är borta en fredag vill säja!
 
Gårdagens bak som sagt.
En rar liten vit kladdkaka med hackad kexchoklad i och på.
Ganska oväntad kombo va!
 
Märker man sen att det finns överblivna och lätt småledsna
äggvitor i kylen,så vispar man raskt ihop och gräddar nåra
maränger eftersom ugnen ändå är på.
 
Lite siktad kakao,lite kolasås och en näve hackade pistagenötter i 
kanske inte alls blev dumt,vafan vet jag...jag äter ju inte ens det jag bakar.
Iaf inte oftast och inte igår.
 
M.a.o kan jag på direkten utesluta kaffe & kakor till kvällsmat.
Såvaremädä!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0