Jag kan när jag fryser

Gårdagen va precis lika jävla kall inne
som senaste veckorna,trots att värdens
lille son LOVADE för ett par dagar sen,
att det då bara nån eller ett par timmar
senare skulle bli varmt!
 
Skit på´re skulle jag ha sagt,och dessutom
ha slagit vad med honom...om minst ett
par sköna tusenlappar.
 
Men iaf,eftersom jag inte hittade nån yxa
och faktiskt inte heller hade nån bra bras-
ved hemma så jag kunde elda upp parkett-
golvet,fanns det ingen annan råd än att
baka sej lite.
 
Då fick jag åtminstone upp värmen en smula
när jag satt precis invid spisen.
För säkerhetsskull,gjorde jag en hel sats med
bröd BARA för att få grädda lite extra många
plåtar och kunna behålla en gnutta värme!
 
Som lite extra lyx hittade jag dessutom en
smördegsrulle i kylen,så jag gojsade ihop
en blandning av fredagens rester och även
lite nyare grejer.
 
Den höjda elräkningen kommer jag naturligtvis
skicka direkt till värden när den kommer.
 
OCH begära rejält hyresavdrag.
Nån sketen måtta på eländet får det
fanimej va!
 
Kanske inte dom nyttigaste tekakorna,men ack SÅ GODA!
Vill ni mot förmodan ha receptet så får ni hojta till!
 
Lite rökt bog och en ask kantarellost är ju aldrig fel som
extra smaksättare.
 
Såg ju ganska trevlig utan redan innan kniven fick jobba lite.
 
När man sen skurit och kunde ana aromen,då jävlar gjorde
underhudsfettet dubbla frivolter av salighet!
 
Sen va det bara att njuta och tugga lååångsamt!
 
Hej då söndag som sagt,och välkommen måndag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Micha

Recept tack! (Om jag inte redan har det) ;)

2014-01-20 @ 13:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0