Välkända matrycket & och spontandejt med grannarna

Jag fick lite energi till matlagning igår iaf.
 
Rafsade ihop nån slags varm smörgåstårta,
och den har väl aldrig blivit så krämig och
jävla god som igår.
 
Så enkelt men ändå så lätt!
 
Svettade ganska mycket purjolök i stekpannan,hällde i en
skvätt grädde och creme fraiche,pepprade,rörde om och
sist ner med en burk champinjoner.
 
Bredde baconost på underdelarna av brödet och la på av
det knaperstekta baconet.
 
Fördelade röran ovanpå baconet och la sen de två sista
brödbitarna överst.
 
För att den inte skulle bli så torr,bredde jag baconost även 
ovanpå och strödde lite torkad persilja över,om inte annat
så ser det lite roligare ut med grönt!
 
Söta små tomater i skivor fick oxå va med on top!
 
För att sen bäddas över med tjocka skivor ost innan den
åkte in i ugnen ca 200 grader i 20-25 min,beroende på
hur mörk man vill att osten ska bli!
 
Sen ni,sen gjorde den "tårtan" saker i munnen som
hör till "vuxenmys",och det va precis det vi kan kalla´t:
"VUXENMYS"!
 
När smörgåstårtan precis skulle ätas fick jag meddelande
med fråga från grannen:

"Hej,vill ni komma över en stund"?
 
Såklart man vill,VAD är trevligare än spontana 
små fredagsutflykter nåra hundra meter bort!
 
Grannen aka "Hurtbullen" kilade ner till vinkällaren
och kom upp med en finfin flarra.
 
Nån i familjen heter just Cederberg,så det va ju passande
att värdparet hade en SÅN hemma =)
 
Själv hade jag med mej lite färsk mango,samt färsk ananas
doppad i choklad,så kvällen kunde inte bli härligare.
Det fanns för övrigt både finchoklad från Åre chokladfabrik,till
chips och en massa annat gott,så oss gick det verkligen 
ingen nöd på alls efter den långa enminutspromenaden dit
i snöyran.
 
En riktigt bra och supernajs fredag blev det m.a.o.
 
Tack för igårkväll kära grannar ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0