Upp som en pannkaka

När uret drog sej mot Bolibompa igår,
drog det tydligen rejält i "Lillemans"
mattarm oxå,så han kom upp och fick
sätta sej till bords här.
 
På eftermidda´n hade redan finaste U
suttit på exakt samma plats,men med
en mugg kaffe framför sej.
 
Jag vet inte hur länge sen det va hon
besökte mej,men vi hann iaf knappt
med hälften av det vi skulle under dom
timmarna hon va här.
 
Den människan har fullspäckat schema
VARENDA dag,och att hon överhuvudtaget
står upp är för mej en gåta.
 
Det är kalas hit,hovslagare dit,hjälpa andra
åt höger,baka glutenfritt åt vänster,laga mat
åt ALLA....och sådär håller det på hela tiden.
 
Själv är jag lite lätt stressad i mitt undermedvetna
över ett smycke som graveras och sex glas som
oxå måste få text,men vad är väl det mot hennes
styrande 24/7.
NADA lixom!
 
Nu kanske man inte ska jämföra sej med andra
hela tiden,men beundrar henne,det gör jag
till MER än fullo.
 
Iaf,"Lillemans" mat & sovklocka,den ringer lite
som den vill,mest är det matklockan som piper
faktiskt,och naturligtvis ställde jag mej och fixade
ett lass pannkakor åt honom när han va hungrig
igår som jag skrev.
 
Idag finns det nya fräscha spareribs om han
vill ha,och är det så att han känner för mos
till det,ja då fixar jag väl det oxå!
 
SEN,sen MÅSTE jag få in snitsen med den
gravyrpenna jag typ aldrig håller i nuförtiden.
 
Dessutom MÅSTE jag oxå få iordning ett kort
som ska skickas till en vän som fyller år imorr´n.
 
Tänk va,att få fylla på "Alla hjärtans dag",det
borde väl iaf uppmärksammas en aning extra.
 
M.a.o är det nu hög tid för moi att sätta lite fart.
 
Ska "bara" fylla på kaffetarmen lite...som vanligt!
 
Hej torsdag & kram sålänge!
 
Det blev så pass många att dom räckte minsann.
 
Lägger man sen fram grejerna som ska användas och
ser dom hela tiden,så "kanske" det händer nåt...snart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0