Tisdag i pensionärslyan

Ameh hallå lixom....
 
Nu är det andra eller kanske rentav
fjärde morgonen i rad,som jag typ
vaknat aptidigt och inte varken
kunnat eller haft ro att ligga kvar
i sängen.
 
Imorse struttade jag upp halv sju,och
då ska man veta att jag ända sen klockan
fem legat och funderat på OM jag faktiskt
inte borde hasa mej ur sängen iaf.
 
Faktum är,att jag redan innan Tv´n stängdes
av inatt vid halvtretiden var pinknödig deluxe
med en blåsa som tenderade att sprängas.
 
Det blir lätt så när man druckit typ ½ kg kaffe
under dagen,fastän jag inte gjort annat
än sprungit på toan stup i kvarten samt PRECIS
innan sänggåendet.
 
Halv sju som sagt,då hade jag fan inte ro att
ligga kvar längre,så naturligtvis gick jag upp
och satte raskt på en kanna kaffe.
(jorå,jag pinkade oxå och satan så bra det kändes)
 
När ni läser det här har jag säkert fått i mej 
ett par liter Gevalia till,man ska inte låta
sej hållas tillbaka av det goda i livet.
 
Dessutom har jag slängt in en rejäl chansrad
på dagens lunchtrav oxå.
Skulle den sitta,ja då jävlar kan jag fylla på
glasförrådet som iof redan är proppfullt!
 
På tal om annat,vet ni förresten att våren kommit
på riktigt nu?
Jo,jag hörde det av nån såndäringa meteorolog
som stod och tjötatade häromda´n.
 
Är det inte ljuvligt så säj!?
 
Igårkväll hade jag bröllopsglasbeställare här,
så det kanske kan va så att jag redan nu börjar
spåna lite bland typsnitt och utsmyckning av
dom glasen som ska fixas.
 
Fan vad jag gillar folk med framförhållning!
 
Puss på er ♥
 
Tiden går fort,snart fyller Wille farbror 1 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0