Stift beställda,och sen då

Tog mej i kragen och klickade hem
nåra små stift igår iaf.
 
Så långt kändes det ju väldigt bra
och efter det piskade jag mej själv
lite granna för att komma igång.
 
Vad händer,jo glasbeställaren ringer
och säjer att det är dom sex senare
glasen som ska va först färdiga.
 
Men så bra tänkte jag,nu känner jag
mej inte ett dugg uppjagad,tvärtom!!!
 
NU är det verkligen stress i lägret här,
så snabbt som en kobra mallade jag
upp "prio-ett-namnen" och satte mej
med ett glas i taget.
 
Efter fyra glas sa ryggen ifrån,samtidigt
fick jag mess från "Lilleman" som typ
höll på att hungra ihjäl.
 
Snällaste mamman ever drog då fram
bunkar och skärbräde,knådade ihop en
pizzadeg och kluttade efter jäsning på
en massa godsaker och sen,skjuts in
i ugnen en kvart eller så.
 
Riktig hemgjord pizza "Majso" från grunden,och varför bara
göra en när degen räcker till två lixom!
 
"Lilleman" (den stora numera vuxna),åt med god aptit och
mitt uppdrag godkändes MYCKET väl.
 
Eftersom det va onsdag igår,passade jag på att unna mej lite
mörk choklad.
 
Visste ni förresten att kvinnor som äter just mörk choklad,får
fastare bröst!
Det skrev iaf en gammal klasspolare till mej,och fan om jag inte
tycker att mina har "stabbat" till sej en aning ;)


När klockan slagit "Bolibompa",hade jag en sån otrolig
längtan till soffan,för ryggfan höll på att gå mitt itu,men
då messade "Tightsbruttan",så jag kilade över till henne
en snabbis.
Jag menar,soffa som soffa lixom!
 
Hon firade oxå in onsdagen,inte med choklad,men med ett litet glas rött.
 
Efter en stunds genomgång av allt som hänt sen
vi sist träffades,lunkade jag sakteliga hemåt igen.
 
Och DÅ dog jag en stund i min egen soffa,faktum
är att jag tjöt en skvätt oxå.
Ibland måste man lätta på alla spänningar och
annat skit som ligger och trycker.
Tyvärr blev "Mellan" ett litet offer för min mentala
ursköljning,fast jag redde ut det med henne senare,
och förklarade.
 
Jag är ju inte heller mer än människa,och det händer
emellanåt att allt bara brister.
Efteråt känns det dock ganska befriande och aningen
lättare faktiskt,även om jag föredragit att inte dra in
nån annan i det....omedvetet eller inte!
 
Idag är emellertid en ny dag,det betyder NYA TAG
och som i mitt fall ett lite lättare sinne.
 
Kram på er,och kom ihåg:
Det är mänskligt att fela ibland.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0