Lite in absurdum faktiskt

Säja vad man vill om dessa "speciella" dagar,
men det är ju fan inte klokt hur dom håsas upp
till otroliga nivåer.
 
Herre min modiga revbensskapare så många
blombuketter,chokladaskar och annat puttigull
jag såg bara på fejjan igår.
 
Kan väl säja att jag hade en vanlig fredag här,
det va ingen skillnad mot annars precis.
 
Jag graverade,handlade,lagade mat,diskade
och tvättade.
 
Bjöd upp "Lilleman" på god mat och stökade
omkring UTAN att slurpa i mej ens ett halvt ostron.
Inte för att jag äter såna,men det låter ju fint.
 
"Stora" hade blivit utbjuden på käk av sin "Nisse",
och kan ni gissa vad han hade gjort?
Visst då,han hade friat till min dotter med ett fint
album försett med bilder.
 
Det är ju galet nästan,att man har giftasvuxna barn
nuförtiden...och barnbarn!
Hur hände det lixom!
 
Själv har jag iof blivit friad till två ggr men tackat
bestämt NEJ,och den lilla Prinsen jag har NU,är
inte särskilt snabb i vändningarna.
Han kanske inte är intresserad iof,fast jag tror mest
på att han inte vågar IFALL jag skulle svara nej.
 
Och inte har han knäskydd heller!
 
Jorå,så nu ska det väl planeras bröllop vad det lider.
Det som känns skönt är iaf att dom gamla traditionerna
med att brudens föräldrar ska stå för kalaset åtminstone
i min värld inte existerar längre.
 
Rättare sagt så kan man väl säja som så,att vänder dom
sej åt mitt håll med kollekthåven,så får dom nog räkna
med buffé eller inträdespartaj.
 
Jag kan förvisso sy slöjan och snajda ihop nåra ringar,
så helt lottlösa blir dom ju inte.

Det blir nog bra det där vad det lider!
 
Idag är det MIN ♥-e dag,ska överraska mej själv med
en liten chokladbit sen! =)
 
Puss på er!
 
Troligtvis va det här ett tecken från Ica igår,för jag upptäckte
ett (typ) potatishjärta i påsen när jag skulle börja skala.
 
Det måste man väl iaf kalla personlig kärlek!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0