Hjärtlig fredag

Idag är det väl ingen som missat alla
nallar och rosor och chokladaskar
som affärerna vill att vi ska överösa
våra nära och kära med,eller?
 
Har ni köpt allt det där,eller tycker ni
som jag att man kan sprida ut sånt
över året istället!?
 
Ska man inte alltid kunna va hjärtlig
och omtänksam,uppskatta och över-
raska både sej själv och andra,inte
bara till fullo en speciell dag.
 
Själv måste jag erkänna att det känns
både roligare och härligare att ge och
få lite random sådär.
 
Förvisso är det fredag idag oxå,och inte
bara "Alla hjärtans dag",så jag kommer
göra precis som vanligt.
D.v.s piffa till kvällen med nåt extra gott
och dessutom försöka få hit "Lilleman"
och ge honom ett skrovmål.
 
Dessförinnan är det hög tid att gravera en 
jävla massa glas och annat.
 
Det märkliga med mej är,att när jag vet
att det ska göras nåt speciellt,då gör jag
mer än gärna "andra" saker innan.
 
Som igår t.ex,då hittade jag en "glasgrej"
i affären som fick följa med hem,just den
varvar jag vinglasgraveringarna med.
 
OM det mot förmodan blir som jag tänkt
och hoppats,då kanske det ploppar upp
en bild här framöver.
 
Tills dess,eller åtminstone för ett tag,
avslutar jag iaf med att skicka er en
riktigt STOR,VARM & HJÄRTLIG kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0