Hej & hå

Jaha ja,så va det måndag i en
alldeles sprillans ny vecka igen.
 
Min plan från början var,att sätta
en jävla fart med en beställning
om sex vinglas som jag så jävla
duktigt redan förarbetat,men så
kom det ju en ny beställning om
TOLV glas som har fått prio ETT.
 
M.a.o är det lite lätt eld i baken,
eller rättare sagt i gravyrpennan.
 
När jag väl kommer igång brukar det
i regel gå som en dans över glasen,
kruxet är bara att jag MÅSTE känna
den där riktiga feelingen innan jag
sätter gravyrpennan i uttaget.
Annars blir allt åt helvete och det vill
man ju verkligen INTE riskera när det
inte finns marginaler alls att jobba på.
 
Dessutom har jag fått beställning på
nåra smycken oxå,ett av dom ska även
det graveras,dock med annan utrustning.
 
Just DÄR måste jag nog fan öva lite,för
det är evigheter sen jag överhuvudtaget
tittade åt just den gravyrpennan.
 
Skillnaderna kanske inte kan tyckas så
förbaskat stora,men det är dom när det
kommer till kritan faktiskt.
 
En helt annan grej att jobba med,d.v.s
HUR man går till väga,iaf för min del,
jag är ju lixom ingen mästare på nåt
av områdena precis.
 
På tal om annat,så va det ju som bekant
söndag igår,och jag hade typ ingen lust
att ställa mej och laga mat,som genom
ett trollslag,tittade emellertid "Kajsa Warg"
in en snabbis och sa:
"man tager vad man haver" och vips så
stod det en skål krämig pasta med lite
hopplock i på bordet.
 
Helt jävla amazing vilken tur man har ibland,
och gott blev det oxå.
Hade väl förvisso bara fattats annat då det revs i MIN kyl!
 
Knaperstekt bacon,purjolök,gräddmjölk,creme fraiche
och baconosten som blev över sen i fredags,fick dansa
lite förföriskt innan kryddorna gick i.
 
Persilja och majs...smidigt in i dansen. ♫♫♫♪♫♪
 
Och sist nåra svängom med den här godingen.♪♫
Har ni inte testat den,så gör det!
 
All den goda smörjan blandades sen med kokt Tagliatelle och fick en
extra liten push med kryddor,mest för syns skull iof,men vaddå,man äter
ju faktiskt inte bara med munnen!
 
Just det,"Kajsa" hittade en snutt rökt bog som hon hackade
i kuber och blandade i oxå,det är fan inte klokt hur påhittig
hon är den kvinnan ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0