Ergonomi och annat viktigt

Jag borde verkligen skaffa mej en riktigt
bra och ergonomisk stol att sitta på när jag
håller på och graverar.
 
Max en kvart pallar jag att sitta som jag 
gör nu,sen känns det fanimej som om
ryggen ska gå av i svanken.
 
Nog för att jag har och haft problem i en
jävla massa långa år,men det här gör
lixom inte saken bättre precis.
 
Jag tror faktiskt att det skulle kunna funka
något längre stunder om jag bara hade
en bra och rätt utformad stol,gärna en höj 
och sänkbar eftersom jag stödjer högerarmen
mot spisen när jag skapar loss.
 
Ibland gör det så ont att jag bara vill gråta,
men jag tycker ju att det är så kul,och då
är det bara att försöka förtränga och tänka
på nåt annat.
 
Många "sträcka på ryggenstunder" och micro-
pausar blir det,annars skulle det inte funka.
 
Och ska jag va riktigt ärlig,så går det åt en
och annan Alvedon oxå.
 
Det har det iof alltid gjort,så det är väl inget
nytt på den fronten,däremot har jag druckit ännu
mera kaffe än jag brukar och det vill inte säja
nåra små mängder.
 
Igår gick det åt nästan ½ kg när jag pysslade.
Tur att man har "plåtmage" då,även om jag
hellre önskat mej en "plåtrygg" just nu.
 
Näevars,det finns ingen tid att sitta här och
gnälla längre,jag måste skynda på med
vinglasen som snart ska va klara.
Extradetaljerna på varje glas tar bara dom
ungefär en timme att göra.(per glas alltså)
 
Jag gratulerade för övrigt en kär vän på
hennes födelsedag igår,såklart med ett
eget glas.
 
Nu har hon iof inte fått det personligen,bara
"nästan",men glad blev hon iaf och det är
ju huvudsaken som jag brukar säja.
 
Fredagsnyp och kram på er alla ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0