Allt utom det jag borde

Händer det en massa grejer här,eller
händer snarare att jag absolut INTE
kan komma igång med det jag ska!?
 
PRECIS!
 
Jag är inne i ett "moment 22",upphöjt
nåra tusen gånger sej självt och har
istället ryckts in i nåt som skulle kunna
liknas vid bakmarathon.
 
Och visst,det är ju fräscht med hembakat
och det doftar ju så gott,men det är knappast
kakor jag har på "to-do-listan".
 
Förvisso fyller Prinsen år i helgen,så helt åt
helvete kanske det inte är med just bakandet,
fast å andra sidan:hur mycket kakor äter han
när det kommer till yttersta kritspetsen!?
 
Inte värst många,för det är ju som ni vet ett
"bagarn´s barn" jag hänger med.
 
Att sen frysen redan är full till bristningsgränsen
och jag iof skulle kunna åka runt på bygden och
dela ut av sötsakerna,det må ju va hänt,men inte
ens på den punkten har jag fått tummen ur!
 
Halva veckan har gått,och jag har inte ens beställt
nya stift,men jag har botaniserat på ebay och kollat
in ny graveringsutrustning,för av nån konstig anledning
har det känts mycket mer givande och rofyllt.
 
Fast sen kommer man till att behöva välja,och där
har det blivit totalstopp,varpå jag då bakat istället OXÅ!
 
Ja,ja,man kan inte jäkta på eller tvinga fram "känslan",
det yttersta komiska i hela alltet är ändå att jag när det
blir såhär,ploppar miljoner andra projekt jag vill testa upp,
och vill påbörja....ALLT utom det som SKA göras alltså!
 
Jag måste fan skärpa till mej rejält,eller byta chef!
 
Vid gårdagens första bakstund fick jag för mej att göra
två olika sorters kakor,dock med samma grunddeg,för
det blir ju mycket enklare så!
 
Kakor med mandel och kakor med chokla´ för sånt gör en gla´!
 
Sista bakrundan resulterade i "franska våfflor" och blev
klara runt 23 hugget.
 
Att jag inte bakade ännu mer är ju oxå konstigt,men så
får man typ lov att tänka "lite" på grannarna ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0