Wille bakar

Man kanske skulle ta och skriva barnböcker.
 
Jag har ju typ MASSOR med uppslag och små
händelser att plita ner nu sen Wille äntrat scenen.
 
Just "Wille bakar" skulle kunna vara en bok.
Tänk det med en massa streckgubbar och
mjölpåsar i en salig degblandning.
 
Eller kanske "Wille & nallen",hans ständiga 
följeslagare och bästa vän.
(näst efter mormor dårå!)
 
Nåväl,igår va iaf skruttungen här på lussebak.
Det gick smidigt med den gamla assistenten
på bänken och Wille bredvid,att hälla i mjöl
är han en riktig hejare på,så liten han nu är.
 
En gamling (assistenten asså),och en färsking på samma bild!
 
Först fick han dock en hjälpande hand av mamma med jästen.
 
Man blir ganska trött av att baka,så när brödet jäste
la sej Wille och sov ett tag i mormors sköna säng.
 
Då passade "Stora" och jag på att dricka kaffe
och tjattra loss ganska rejält.
 
Russin kör vi INTE med här även om det kanske ser så ut,men
det är faktiskt halverade moccabönor.
Sen lurade jag "Stora",att göra halva degen med fyllning,d.v.s
en riktigt god smörblandning och riven choklad.
MUMS!
 
När brödet så var gräddat fixade jag varm choklad med vispgrädde till det
stora barnet.Man får ju se till att skämma bort dom oxå,och inte bara de minsta!
 
Det va den tisdagen i början av december,idag
kommer "Vattenflickan" på visit.
Och känner jag oss rätt,så blir det om inte bullbak,
iaf en jävla massa ord som far omkring i köket med
omnejd...precis som det brukar vara m.a.o!
 
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0