Ser jag ut som nån jävla trollkarl...eller?????

Det händer ibland att jag får diverse
graveringsuppdrag,och det händer
då oxå att beställarna kommer med 
egna glas.
 
Nu ska man väl inte dra alla glas över
en skör kam,men faktum kvarstår i att
ju billigare glas,desto mer bångstyriga
och svåra är dom att gravera i och att
få till så det ser bra ut.
 
Sen finns det oxå alltid såna som inte
fattar att det tar tid med alla moment och
att det faktiskt går åt en hel del stift.
Eller så vill dom inte inse eller förstå att
hantverk är nåt helt annat än serietillverkning
i fabrik.
 
Jag försöker och är alltid tillmötesgående
mot dom som beställer,men tycker väl kanske 
inte att det ska behöva förklaras in i minsta
detalj om PRECIS ALLT!
 
Låt säja att JAG beställer nåt handgjort och
önskar få det exakt som jag vill,men tar med
mej stommen till det som ska bli exempelvis
en tomte av högsta kvalité.
Då vore det ju rent av både jävligt korkat OCH
respektlöst om jag dels bara hade med mej
ett paket bomull och dessutom frågar ifall det
kan bli lite billigare om man utesluter nåra
detaljer som faktiskt måste vara med.
 
Iallafall,så har jag haft ett sånt uppdrag,och 
det kändes till slut som om jag blev överkörd 
totalt trots att jag varit MER än tillmötesgående
och förklarat både en och sju gånger.
 
Mycket riktigt var det en jävla skitkvalité på
glasen,och givetjävlavis var det TOLV stycken
som skulle bli typ exakt likadana.
(det blir ju aldrig så,med tanke på att det är handgjort)
 
När jag så satte gravyrstiftet i första glaset var
jag beredd att kasta det rakt åt helvete.
Blev förbannad på mej själv som trots för-
klaringar åtog mej uppdraget,och inte minst
jävligt besviken på hur man som beställare
har mage att typ ifrågasätta utan egen vetskap
i det specifika ämnet.
 
Jag fortsatte emellertid,för skam den som ger
sej,även om jag i slutändan inte är nån jävla
trollkonstnär med magiska krafter.
 
När tredje glaset hamnade i näven,då hade jag
trots överdrivet tålamod och underkastelse fått
dubbla psykbryt och ville ge upp för gott.
 
Nu funkar ju inte jag som nån loser till 100 %,så
jag fortsatte iaf.
 
Jag kan dock meddela,att det va förbannat nära
att jag graverat kukar på resterande glas och
skickat bild på dom till beställaren med texten:

"Sorry,det bidde inga initialer och lullull,det
bidde genitalier och random streck istället"!!!!
 
Kontentan av det hela torde vara:
det blir INGA fler uppdrag med "skitglas" som
lämnas till mej,JAG fixar glasen själv,och behöver
således varken bli pissed på nån annan och så
ska jag utforma en utförlig beskrivning i VAD
arbetet innebär!
 
SÅ.FÅR.DET.BLI!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0