Plötsligt händer det!

Tänk att man kan bli så jävla glad över
att ha åstadkommit en perfekt Jansson!
 
Den ser visserligen äckligt geggig ut,men det kan inte hjälpas.
 
Att äntligen och finally ha fått till en krämig
och helt perfekt liten ansjovislåda,får det att
spritta i hela rygraden min.
 
Att jag sen bara äter av den EN gång är oxå
själva tjusningen,för fy satan så törstig man
blir av det där salta.
För att inte tala om hur len man blir i hela
benstommen av grädden den innehåller.
 
Nu står jag mej lätt till nästa jul,och då vet man
aldrig om årets bragd kommer upprepa sej.
 
Det kanske bara är once in a lifetime för mej!
 
På tal om jul,så kan man ju oxå säja att det är
ett underbart julväder nu.Iaf här där jag bor.
 
Igår sken solen och dom dryga 7 minusgraderna
kändes riktigt sköna mot kinderna.
 
Tänk om det varit snö istället,då hade jag direkt
grävt ner mej i en driva och fått värsta utbrottet
av ledsamhet och uppgivenhet.
 
Nu kunde jag istället ta fram kameran och knäppa
nåra sköna bilder utan att fingrarna frös fast på
avtryckarknappen!
 
Grönt ÄR skönt!
 
Och en liten gnutta frost har ingen dött av.
 
T.o.m den gamla cykeln som nån glömt kvar stod och njöt i solskenet
lutad lite skönt mot husväggen.
 
Bäst av allt och gladast i sinnet blev jag dock när jag fick syn på den här
envisa och alldeles bedårande surviver´n!
Fatta att den överlevt och vägrar ge sej.
Jag lovar att den inte kastar in 2014´s bladverk än på ett bra tag.
 
Just sånt där får mej att överleva själv,för om den beskar
med denna tradiga årstid,då borde ju fan inte jag va sämre.
 
Vad ska ni göra idag gott folk?
Äta ännu mer julmatsrester och
gräva i Aladdinaskarna?

Gör´t vetja,för imorr´n äre inte en
dag med anknytning jul längre!
 
PÖSS ♥

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0