Pensionärssöndag

Om söndag ska va vilodag,borde man väl
iaf ligga kvar i sängen lite längre än till
strax efter 05.30?

Visst då och absolut,men det är ingen garanti
att det behöver bli så.
 
Redan halv fem kände jag,eller rättare sagt
trodde jag att det va uppstigningsdax.
Nu höll jag mej kvar till 05.42 för att va alldeles
exakt och precis,för hade jag tittat på uret innan
vetitusan om jag hasat mej upp!
 
Ameh vafan,det är ju ljust ute och hur i helvete 
ska jag veta om klockskrället är 5 eller 7 när den
lika gärna kunde va 9 typ!
 
Förvisso sover jag (läs:ligger kvar) aldrig längre
än till max 07.24,men ni fattar grejen.
 
Idag är det hög tid att samla närmsta folket för
att gratulera "Lilleman" som fyllde i torsdags.
 
Det blir en enkel tillställning och jag har bakat
lite tekakor och en kladdkaka som det ska smaskas
på hos "Stora".
Hon erbjöd sej så vänligt att vi kunde vara där,och
dessutom kan Wille husera runt bland sina egna
saker då oxå.
 
Mormor´n har ju som ni vet alldeles för mycket 
obarnvänliga grejer i sitt hushålle,och nån plats
i garderober eller lådor finns det inte heller för
att slänga in och undan då Wille nyfiken kommer
och struttar runt på upptäcktsfärd.
 
Det blir nog kalasbra det här,ska bara fixa det sista
och inte glömma att slå in lilla presenten till 19-åringen
heller....om jag bara kunde komma ihåg VAR jag lagt den!
 
Minnet är gott och ganska så härligt när det vill,
alltför ofta jävligt mycket för kort och intensivt bara!
 
Lite smör och pålägg bara,så blir det finfint!
 
Det här är "Swingersmuffins"!
Blev lite smet över från kakan,så jag tänkte att nåra små söta
muffinsar kan ju inte skada.
Det tyckte tydligen dom och utvecklade sin egen "ormgrop"
i ren protest!
 
I brist på andra göromål,sydde jag en liten vinglashållare.
Så jävla smidigt när man ska gå runt och mingla,att ha
båda händerna fria.
För att inte tala om ifall nån vill förgifta en då man ställer
ifrån sej glaset,nu kan jag ha uppsikt över det HELA tiden.
 
På tal om glas,så uppdaterade jag Prinsens glas.
Rättare sagt så graverade jag ett nytt,det förra va
en ölsejdel,och den har han visst bara använt en gång max.
 
Jag har aldrig förstått mej på såna som har favoritlag och
som Prinsen även har loggan intatuerad på vaden,men å
andra sidan kan man inte förstå allt här i världen!

Söndagstjingeling & kram ♥
 
 

 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0