När baktarmen suger

Är man riktigt förutseende,så plockar man
fram ingredienser till det som ska bakas
redan kvällen innan.
(i mitt fall på natten dårå)
 
Bara en sån sak som att slippa stå och riva
i skåp och lådor är ju värt massor med sekunder.
 
Och roligare känns det faktiskt!
 
Var i valet och kvalet om jag skulle baka inatt,
men efter moget övervägande beslöt jag mej 
för att glo på tv ett par timmar inatt istället.
 
Tror det va ganska smart faktiskt,för elvispen
låter ju en hel del,och lite hänsyn skadar väl
inte heller för den delen.
 
Hade tänkt mej en variant på dom här kakorna.
Chocolate marshmallow cookies som jag gjorde häromdagen.
Fast idag ska jag fylla dom med Geisha och såndär bubblig choklad
med tofféfyllning ni vet.
 
Tror fan att det kan bli en hit med just toffé,och skulle
det inte bli det så vet jag å andra sidan det till nästa gång.
 
Man skulle egentligen prova,att fylla med t.e.x köttfärs
eller korv.
Det låter iof skitäckligt,men tänk så fiffigt att ha både mat
OCH bakverk i samma liksom.
 
Jag kanske startar en ny trend,vem vet!
 
Eller med kyckling...Majsos chickenbaked cookie!
 
Ckoklad passar ju för fan till precis allt,och kan man
glasera kött med choklad går det väl utmärkt att baka
in en pippi i det oxå.
 
Kom isf ihåg var ni läste och hörde det först!
 
I fortsättningen kommer det vid finare tillställningar
här hemma serveras förrätt och varmefterrätt.
 
Nåväl,det kanske är dax att ta itu med den här dagen.
 
Prinsen börjar jobba igen efter att hans semesterveckor
runnit ut,inte i sanden men väl ur almanackan.
Och inte en enda jävla tur med båten har vi gjort heller.
 
DET känns förbannat trist,att kanske behöva vänta ett
helt år till nästa gång.
 
Man kan iof åka ut när det regnar och blåser,men
det känns fan inte rätt.
 
Nu säjer jag:Välkommen vecka 33 och ny måndag-
bring it on och låt mej få komma med på det tåget.
 
 
 
Wille vattnade både blommor och buskar sist jag var där,ville bara visa er
vilken omtänksam unge han är.

Och så satt han på bordet det där tydligen fanns ett hål i mitten som man
kunde stoppa ner saker i.
(fast säj inget till hans mamma,det är BARA när mormor är där man får göra så)
 
Vart tog den vägen???
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0