Lampjävel

Just när jag var i full gång med kvällsbaket,så
pajjade ugnslampan i ett klick!
 
Jävla lätt lixom,att lysa med ficklampa för att se
hur det såg ut på gräddningsfronten.
 
Jag lyckades iaf få ut kakorna i rättan tid,men 
när jag sen skulle skruva ur lamphelvetet så gick
den sönder i ett äcklick krasande.
 
Jag kan upplysa om att glaset i ugnslampor
är förbannat tunt,och jag kan oxå informera
om att det gör jävlar så ont när man skär sej
i fingertopparna på skärvorna!!!

Till slut fick jag med lite handshjälp iaf ut den
i dubbel bemärkelse trasiga lampan,så idag
är det bara att inhandla en ny.
 
Måste lixom baka mera inför ett välgörenhets-
uppdrag till nästa vecka.
Man har typ ingen lust att baka nio kakor på
samma dag.Iaf inte jag!
 
På tal om andra snällhetsuppdrag,så färdigställde
jag även lite strutsäggskalsgrejer igår,så nu kan 
"strutsfarmarna" hämta dom precis när somhelst.
 
Det blev bl.a ytterligare ett smycke.
 
S.k trasselklutt på skalbit :)
 
Bordsdekoration med borttagbar fjäderdel,satan så ljus av
blixten,men ni kanske hajjar iaf!
 
Lite gravyr tyckte jag kunde passa oxå.
 
Avslutningsvis gjorde jag klar det här lampägget,lyser och
ger ett sabla vackert sken på kvällarna faktiskt.
 
 
Nu ska Majso ta tag i denna torsdag.
Kanske testa ett nytt sorts mjöl och
baka lite,eller så dricker hon helt
enkelt bara kaffe idag.
Vi får väl se,hon har ju ändå ett par
skadade fingrar och måste va lite
rädd om dom oxå ;)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0