Uppskälld en torsdagsmorgon

Tuppen hade knappt hunnit gala klart,innan
Cindy satte fart på sina röstresurser imorse.
 
Yl,skäll och gnäll nedanför sängen totalt
oavbrutet,och med lite klorafs i golvet,kände
jag att det va bäst med uppstigning.
 
06.20.....jomentackfördenlixom!
 
Ut i en rasande fart så gnällspiken fick kissa
sej lite,men det räckte typ inte med det.
Näerå,sen skulle det käkas utvalda grässtrån 
lite random på gräsmattan oxå.
 
Fast,då höll min blåsa på att oxå sprängas,och
kaffetarmen hade börjat skrika hej vilt.
 
"Snälla skynda dej nu viskade jag och knep med
låren värre än en brittisk räka som håller på att
bli utslängd från puben en lördagskväll"!
 
Till slut fick jag med båda hundarna in och efter
eget toalettbesök nästan sprang jag till bryggar´n
och lyckade i farten trycka på knappen.
 
Ryggjäveln är inte min kompis idag(heller),och
än har inte Alvedonen gjort sitt i systemet verkar
det som tyvärr!
 
Startade för ovanlighetens skull med två tunna 
skivor pinfärskt och sen gårdagskvällen nybakade
mackor,uj så gott det brödet blev kan jag säja.
 
Solrosfrön,linfrön,valnötter och paranötter...
Den kombon satt som en prinsesskrona även
på en gammal abdikerad tant som jag!
 
Den jäste som bara den min fina deg!
 
Och efter 40 minuter va det bara att ta ut dom små raringarna.
 
Så.jävla.goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0