Öppet fönster är inte alltid kul

Jag vill gärna ha fönstret öppet i sovrummet,
det är så skönt med svalare luft därinne.
 
Men,det medför inte bara skönhet,det innebär
oxå att ALLA ljud hörs så jävla mycket mer.
 
Aptidigt imorse t.ex,då va det nån idiot som stod
nedanför på gatan och och varvade bilmotorn i
säkert tio minuter.
Hade jag haft luftgeväret bredvid sängen hade
jag med lätthet skjutit prick på fanskapet.
 
Detta resulterade förstås i att jag INTE hade ro
att ligga kvar speciellt länge utan hasade mej
ur sängen för kaffe på grund av den dåren
redan early birdy!
 
Ont i magen har jag oxå,det började igårkväll,
så nu kanske JAG måste uppsöka läkarn oxå.
 
Eller så tar jag fram bakgrejerna och gör nåt
kreativt för att glömma det onda en stund.
 
Igår va det ju som bekant måndag,och ofta just
på måndagar brukar ju jag va extra snäll.
Det gjordes inget undantag faktiskt,så det äldre
paret längre neråt gatan fick lite gott till kaffet.
 
Så speciellt vackra blev dom kanske inte,men huvudsaken är
väl iaf att dom smakar gott...så fick jag tänka trots allt.
 
Ganska fin färg den där turkosa!
 
Framåt kvällen kastade jag oxå ihop en kantarellpaj som Prinsen
tyckte va jättegod,själv hade jag visst käkat ett par knäckemackor
så hungern va inte speciellt stor!
 
Vet inte om ni vill se,men även en tavla blev
färdig igår oxå.
Ameh vafan,det är ju jag som bestämmer här,
så jag visar den vare sej ni vill eller ej!
 
30x30 cm och med en aaaning glitterspray för lite effekt!
 
Joråsatte,nu fortsätter tisdagen mot nya höjder.
Hare vetja :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0