Nu händer det grejer

Igår blev en riktig spontansöndag,för
jag hade knappt hunnit dricka mina
åtta muggar kaffe och vinkat hej då till
Prinsen som skulle ut och fiska,förrän
"Stora" spontant ringde och sa att dom
skulle titta ut en sväng.
 
Järnet till affären för att inhandla lite
matingredienser och sen raka vägen
tillbaka för att sätta fart med allt.
 
Det blev lite blandad kompott,och Wille fick lite köttbitar
att stoppa i munnen.
Dessförinnan hade "Lilleman" varit på besök i restaurangen och
oxå fått sej ett skrovmål!
 
Vilken tur då,att jag på fm hade hunnit testbaka i min nya form,så jag
hade nåt att bjuda på till kaffet.
 
Dom såg riktigt inbjudande ut efter att ha pimpats lite,och jag fick
betyget väl godkända!
 
Jag hade faktiskt hunnit göra nåra chokladdoppade bitar med
färsk ananas oxå.
 
DET var nåt som verkligen gick hem hos Wille.
 
Och när pappa tog bort det mesta av chokladen,då blev
Wille INTE glad!
 
Sura minen utbyttes dock fort till nöjd,och OJ så gott det var!
 
Koncentrationen var hög och Wille i sin egen ananasvärld.
 
Bästa söndagsgodiset ever,så nu vet mormor att det måste köpas ananas
så Wille kan få en bit när han kommer nästa gång oxå ♥
 
När maten och kaffet var avklarat och vi sagt hej då,
dröjde det inte lång stund innan grannen aka "Hurtbullen"
kom över på en söndagssnackis.
Hon avlöstes lite senare av "Lilleman" som kom en andra
gång för dagen,då för att hämta en matlåda att ta med sej
till praktiken idag.
 
Hade just vinkat av honom så plingade det i mobilen och
en liten beställningstavla var ett faktum.KUL =)

Och,just nu innan jag satte mej här,fick jag ett samtal från
"fransyskan" vars faster ville ha hjälp med smörgåstårtor
och vanliga tårtor till sitt kalas i maj.
Självklart svarade jag,så nu är det bara att planera för det.
 
Vad är väl max 4 tårtor mot dom 12-13 stycken jag fixade
för snart ett år sen?
Ingenting ju,typ en baggis!
 
Ny vecka nya utmaningar-nu kör vi så det ryker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0