Nu är påsken slut för min del

Tjena hej,har ni ätit en massa ägg och
sill och skinka och annat tjafs?
 
Det har INTE jag!
 
Här blev det typ vanlig mat och umgänge
med kidsen,Prinsen och mina päron.
 
Fisketävlingen jag nämnde igår,ska vi visst
inte prata mer om,för den gick helt åt helvete
sa både Prinsen och Willes pappa.
 
När dom kom hem igår stod iaf maten klar,
så vi satte oss till bords och glömde att dom
överhuvudtaget stigit upp i ottan och letat
efter gäddor som lekte i vassen.
 
Potatisgratäng och annat gott åt vi istället för att uppleva
julen igen i matväg.
 
Kaffe MÅSTE man oxå ha,i stora mängder så den laddades
flera gånger.
Fråga inte vad jag fått på mej för jävla utstyrsel,jag rev bara
fram en gammal trasa i all hast!
 
Wille blev visst törstig och i brist på flaskan tog han en 
slurk ur vattenskålen istället!
Spela roll lixom.
 
"Stora" hade bakat en ljuvlig chokladkaka,och det smakade gott med
lite sommarfeeling on top!
 
Lite bus kan hjälpa om man är liten och trött och måste hålla
sej vaken en stund tills det är dax för pyjamas.
 
Cindy va inte sen att hänga på i "leken".
 
Det rör sej utanför i buskarna oxå,för oj vilket liv det va när jag hängde
på ballen för att ta lite frisk luft.
 
Vid 22 tiden tog jag hand om sista disken för att sen
inte alls sjunka ner i soffan.
Nej för fan,jag drack förstås lite mera kaffe och 
konstaterade hur lyckligt lottad jag är.
 
Nu kör jag in på motorvägen till Midsommar.
Två månaders resa,sen är vi där,och vem vet,
DÅ kanske jag faktiskt äter en sillbit eller två!
 
God fortsättning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0