Huset som Gud glömde del 2431/Majso tipsar

Jag har bott i ett antal hus under mina
år på denna jord,och varit ägare till två.
 
När man har "eget",då är det naturligtvis
en helt annan sak,att kosta på renovering
och göra fint,till skillnad mot om man som
jag nu bor i hyresrätt.
 
Här finns ingen jävla renoveringsfond eller
ens fem kronor i sponsorslant what so ever.
 
Nej för fan,här ska det helst inte skickas
ut spolbil heller när avloppen rinner över,
varpå JAG fixar även sånt själv.
 
Billigt ska det va,rättare sagt gratis tycker
husvärdarna som varit och är.
 
Så jävla dumt lixom,att försöka underhålla
en kåk lite lagom.
Mycket bättre att få jämna skiten vid marken
när det väl är stenkört typ.
 
Nåväl,jag har iaf under årens lopp med små
medel iaf försökt piffa upp lite här & var med
små medel,för naturligtvis vill man ju inte ha
det så förbannat trist omkring sej.
 
En av dom mer anskrämliga grejerna har varit
innertaket på balkongen,det räcker inte med
att själva konstruktionen varje vinter håller på
att braka,resten har sett rent förjävligt ut oxå.
 
För MÅNGA år sen fick jag en burk skitgammal
färg med hälsning från dåvarande värden,att
jag SÅ gärna kunde få måla innertaket.
(mitt i smällkalla december)
 
Att jag INTE gjorde.
Färgen va typ seg och trög,och varför skulle jag
måla åt honom lixom!
 
Jag har emellertid stört mej på skiten,men bestämt
mej för att INTE byta ut det korrigerade plasttaket
som säkert va fint 1972,och INTE sätta nya reglar heller.
Att det regnar och blåser in skit mellan taket och
själva huskroppen,löste jag med lite skumgummi
som tätning.
Verkligen inte snyggt på nåt sätt,men åtminstone
effektivt,och då fick det gå före utseende.
 
Igår fick jag nog av innertakshelvetet,så jag lekte
hobbyinredare med jävligt liten budget.
 
Fattar ni nu vad jag menar med ÄCKLIGT fult tak!!!
(och resten oxå on top!)
 
55 kronor senare hade jag en vit böljande himmel däruppe.
 
Det blev iaf INTE fulare än innan,och själv är jag
faktiskt ganska nöjd.
 
Nu är jag ju som sagt bara hobbyinredare,men medge
att det va lite smart iaf! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0