Hooked!

Igår äntligen,efter lördagens upp & nedvändning
med Kellys lilla klo och veterinärbesök,skulle jag
och Prinsen ta oss en riktigt härlig umgängessöndag.
 
Vi drack vårt kaffe och jag försökte fixa till mej
bäst det gick.
Småpillade med det sista och ställde ut väskan
i hallen för att leta fram en tunn vårjacka.
 
Då STÖRTAR Prinsen in på ett ben och och jag
det enda jag urskilja är nån slags otäck rädsla
i hans röst:
 
"MAJSO,du måste komma fort"!
 
Jag skyndar mej ut i hallen och hittar honom
halvliggande på golvet.
Under ena foten ser jag nåt plastigt som hänger,
och Prinsen vrider sej av smärta.
 
"Aj,AJ som FAN,ta bort påsen,klipp bort strumpan
men var JÄVLIGT försiktig"!
 
Jag började själv darra lite lätt på handen men försökte
iaf samla mej en aning.
Han hade råkat trampa på en påse med sylvassa fiske-
krokar som tydligen ramlat ner på golvet och låg gömd
under nåt annat!
 
"Hämta tången så du kan vrida ut kroken och knipsa
av hullingen,men var FÖRSIKTIG"!
 
För helvete,det funkade ju inte,han ömmade ju redan
innan jag var i närheten av fotsulan,typ!
Och det vet ni kanske,att huden under foten ändå är
skapligt tjock!
 
Så,jag satte honom med foten i iskallt vatten för att
bedöva lite,sen hämtade jag bilen och körde raka
vägen till akuten!
 
Han har iaf väldigt lena fötter min Prins ;)
 
Som synes fick jag inte bort hela påsen,vilket hade sina onda förklarliga skäl.
 
Å andra sidan är jag alltid redo med kameran och det är ju bra...kanske!
 
Unga doktor Erik hämtade verktygslådan och sprutan,så
Prinsen tog ett par djupa andetag i väntan på nästa pärs.
 
Nålsticket kära ni,när det var ett faktum hörde jag återigen:AJ SOM FAN!!!!
Stackars liten där på britsen.
 
Men hallå,vafan gör doktorn tänkte jag när jag såg VAR han knipsade av
den ena delen på kroken,för redan innan hade han talat om att det var
absolut första gången han avlägsnat en krok på nån.
Knipsar man av fel finns lixom risken att man inte får tag i änden när den
ska dras ut,beroende på HUR kroken sitter.
 
Han hade inte mycket att leka med där,men som tur var fixade han det.
Krokborttagningsutbildning borde kanske införas!
 
ÄNTLIGEN var krok(fan) väck och vi kunde pusta ut alla tre.
 
Nåra timmar senare och med ett fint plåster under foten,kunde vi återvända
hem igen tack & lov.
 
Nog umgicks vi igår,även om det inte blev som planerat.
Prinsen mår bra och firade tydligen nya veckan med en
lätt försovning idag,men vaddå,har man fått tandläkarbedövning
i foten blir man kanske lite groggy.

Nu hoppas jag verkligen att det INTE kommer
fler läkar eller veterinärbesök på länge!

Måndagskramar till er från moi ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0