Det man gör på måndagen får man lida för på tisdagen

Faktum är att det inte alls känns länge
sen som jag bytte däck på bilen,men
igår äntligen va det dax igen.
 
Lika mycket som jag längtat efter att få
det gjort,lika mycket hatar jag värken
som kommer då det är klart.
 
För naturligtvis lämnar jag inte in bilen
och låter nån annan göra det,ameh vafan,
jag är väl inte hellt tappad bakom en 
domkraft lixom.
 
Snart har jag dessutom tidsrekord i att
just lägga om däck,för fy satan vilken
snits jag har på sånt numera.
 
Och så tycker jag faktiskt att det är ganska
kul när jag gör det.
Om det nu inte vore för min onda rygg vill säja.
 
Nu menar jag inte att alla av kvinnligt kön
behöver kunna sånthär,men för mej känns
det iaf jävligt tillfredsställande att INTE
vara beroende av nån annan,exempelvis
en manlig typ.
 
Jag känner en hel del som resonerar som så,
att "det där" är karlgöra,och aldrig i livet att
dom skulle bemöda sej med sånt.
 
Då undrar jag bara vad det är för speciellt
manligt i att t.ex byta däck eller så!?
 
Man kan väl i allsindar va lite allround ibland.
 
Bara för att jag gör en sån sak,så kan jag väl
både stå vid spisen och dra på negligén om
så är.
 
Inte för att jag har nåt raffset som sitter snyggt,
men ni hajjar poängen kanske. =)
 
Idag är det iaf dax för nåt jag skjutit upp i flera
månader,nämligen att ta ny körkortsbild.
Eller jag tror åtminstone att det blir idag,men
det kan även skjutas upp tills på torsdag.
 
Vi får se vad ryggen säjer om ett par timmar,
och vilket humör jag är på.
 
Tills dess finns det annat att fixa här hemma,
som sista finliret på en beställningslykta t.ex.
 
Joråsatte,här luras vi inte ett dugg,även om
det faktiskt är den da´n idag....
April,april!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0