Det blir inte alltid som planerat!

Igår när solen sken och det va en
alldeles strålande lördag,skulle jag
och Prinsen ha åkt en sväng,men
precis som jag gjort mej iordning
och stod redo,råkade Kelly bryta
av sin ena klo.
 
Det blev m.a.o en helt annorlunda
utflykt,eftersom jag blev tvungen att
packa in det lilla livet i bilen och åka
till jourveterinären i en hast.
 
Kellys rättmätiga matte "Stora" mötte
upp oss,och sen tickade hundralapparna
iväg i rasande fart.
 
Klon var helt av ända in till tassen och det blödde från början.
Jag hade dock stoppat det värsta blodflödet med potatismjöl
hemma,och här har veterinären just dragit bort klon,så då
kom det förstås mera blod!
 
Konstigt men turligt nog,så var pulpan ändå kvar,och det finns
nu stor chans att det växer ut en ny klo på lilla hjärtat.
 
2.092 kronor senare inklusive penicillin,kunde vi så
återvända hem med en något groggy liten varelse.
 
Inget ont som inte för nåt gott med sej,för i och med att stumpan
var lite seg efter behandlingen,så kunde jag påbörja vårens
stora klippning.
Nu slapp hon skaka och bli uppjagad av den genomgången,och
jag kunde förklippa henne med sax innan trimmern sattes in.
("Stora" hjälpte mej sen med resten)
 
Hade mitt hår växt lika fort som Kellys päls,så skulle jag kommit
med i Guinnes rekordbok efter ett halvår ungefär.
Nu har jag ingen efterbild än,men jag kan ju som vanligt intyga
att det numera är ett litet tanigt typ rådjurskid vi har härhemma.
Innan klippningen liknade hon mest en rastahund med dreadlocks!
Skönt för henne att slippa dom lockarna och få bli vårfin igen.
 
Sista delen av lördagen resulterade i ett glatt återseende,för Wille och hans
mor & far kom hit så vi drack kaffe och grillade lite på em.
 
Solskensungen alla kategorier,han kan det där med att lätta upp stämningen♥
 
Härligt solsken och därmed en varm balkong,borgade för perfekt grillning.
Det smakar väl aldrig så gott med grillat som nu!
 
Hemgjord coleslaw,vitlöksröra och sallad satt fint till köttet.
 
Tyvärr hann inte "Stora" & gänget stanna på kvällsfika,för Wille var
jättetrött och behövde komma hem till sin egen säng.
Det va inte hela världen,huvudsaken att lördagens sista del övergick
från moll till dur ♫♫♪♫

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0