Torsdagsmysigt

Igår när jag hade varit duktig hela da´n
med tvätt och faktiskt en liten bakstund,
som iof tog längre tid än receptet föreskrev,
traskade jag iväg till min privata nagelfixare.
 
Jomenvisst,såklart man vill ha fina naglar
när man ska på semester,känna sej lite
uppiffad och glittrig.
Dessvärre har jag ingen bild på naglarna,
men ni kan ju tänka er lite silver och så.
 
Det blir som bekant mörkt jävligt fort om
kvällarna nu,och jag tycker fortfarande inte
att det är ett dugg mysigt,inte på nån skala
om jag ska va ärlig.
 
Tända ljus och mysa säjer dom flesta,och
visst,det lättar väl upp en aning men satan
vad ljus det går åt,så inte fan är det skönt
i plånboken heller.
 
Jag hade iaf med en liten ljusgrunka till
nagelbruttan,den ställde vi på bordet när
jag fick min egen stund bland primers och
nagelfilar.
 
Sen gick jag hem och umgicks med Prinsen
till långt efter midnatt,han ville ju så gärna ha
del av min tid nu innan jag ska bort ett tag.
 
Hon dokumenterar visst alla nagelband,så och
mina,tur då att hon nu har ett rejält objektiv!
 
Såhär såg "ljusglaset" ut INNAN det blev mörkt,
och medge att det både känns och ser härligare
ut med lite solstrålar bakom.
 
Och såhär såg det ut lite senare!
 
Sen va det ju det där med kak(jäveln) också!
Testade att baka en mudcake,och visst,den
blev god men såg ut som sju svåra bageriår
minst sagt!
 
Just det,jag va ju lite extra supersnäll igår och
gav Prinsen ett litet paket.
Man behöver nödvändigtvis inte fylla år för att
få en torsdagsöverraskning,men det underlättar
förstås om man varit snäll....typ!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0