Det drar sej mot semester

Tjena sidbena vad dagarna rullar på
precis som vanligt.
 
Snart är det lördag och då jävlar blir
det flyga av för mej & "Mellan".
 
Jag längtar så sandalerna nästan håller
på att springa ut av sej själva genom dörren,
och kan knappt värja mej innan jag får
börja packa resväskan.
 
Och packa om och tänka till,för hur det än
är och trots att jag rest ett ANTAL gånger,så
har jag samma jävla problem varenda gång.
 
Lägger ner alldeles för mycket kläder,för man
vet ju aldrig OM man får användning för den
där tröjan som högst troligt iaf kommer tbk
helt oanvänd.
 
Och tänk,dom där shortsen som bara VILL
strutta omkring vid Medelhavet framåt kvällen.
 
Näerå,jag känner mej själv alltför väl.
 
Och lika förbannat irriterad blir jag på mej själv
VARENDA gång,när jag står där inför hemresepackningen
och konstaterar att jag minsann helt UTAN problem
kunnat gett fan i att ta med så inihelvete mycket onödigt.
(fast det vet man ju inte innan...eller!)
 
Å andra sidan kanske det är just det som är charmen
med mej,att jag aldrig lär mej alltså.
 
Fast,jag borde ha gjort det för ett par år sen.
Den hemresan vid invägningen blev nämligen
jävligt sur.
Faktum är att den blev ännu surare än greken
som skrev ut böteslappen på skitmånga över-
viktskilon.
 
Men,det va bara att betala och se ledsen ut,inte
för att det hjälpte i form av billigare nota,men
jag fick iaf ur mej nåra svindyra tårar.
 
På lördag är det jag som väger in en resväska
med perkulatorbryggare och sedvanliga packningen.
Såvida jag inte fått en sjusärdeles knäpp eller
slagit i skallen rejält.
 
Måste nog ta med lite extra Eurosar för säkerhets skull.
Man vet ju aldrig hur det slutar lörda´n därpå.
 
Stenar kan som vi vet också väga tungt i väskan,
iaf om man BARA hittar fina och såna man absolut
inte vill lämna kvar.
 
Spännande,spännande!
Eller som jag brukar säja:
historien har en tendens att upprepa sej.
 
RHODOS.....I´m coming,soon,very soon!
 
 Ni ser ju,det kryllar av stenar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0