Tänd ett ljus,ett vanligt!

Igår va jag lite wild´n and crazy,så jag
lämnade stöket i köket och drog hemifrån
ett par timmar.
 
Först besökte jag Mia och sen drog jag raka
vägen tillbaka till byn och anlände i tid till
ljuspartajet uppe i skogen.
 
Som vanligt när jag träffar Mia,springer tiden
iväg i rasande fart och det är knappt vi hinner
dricka ur kaffet innan det kallnar för så mycket
tjattrar vi bägge...och skrattar.
 
Sen va det då dax för "ljuspartyt".
Jag antar att iaf nån av er varit på ett sånt
åtminstone nån gång.
 
Jag har varit på ett antal såna förut,och visst,
det finns ju ljus och hållare och gud vet allt i
alla möjliga färger och former.
Men satan i vintergatan vilka jävla priser!!!

Vem fan sätter eld på ett trepack blockljus för
över 500 spänn lixom!?
Förvisso va det rea på dom just nu,så dom kostade
BARA 399 kr,men ändå!!

Dessutom hade jag grejer kvar från förra partajet 
som gick av stapeln i januari,så jag beslöt mej helt
enkelt för att spara lite kosing på kontot.
 
Kaffet hos kvällens ljusvärdinna va dock alldeles
gratis,så naturligtvis slurpade jag i mej ett par
muggar av det.
Hon bjöd förresten på vin oxå (det va ju onsdag igår),
men eftersom jag hade bilen så blev det inget av den
ädla drycken som rann ner i strupen.
 
Smaskiga tillbehör hade hon oxå fixat lilla värdinnan!
 
Och gjorde ALLT för att få oss att handla skjortan av oss!
Hon försökte t.o.m förföra vår köplust genom att dra av en
smäktande dragspelstrudelutt.
Men även om hon bara genom att ta ett fåtal nybörjarlektioner
och va satan så duktig,så gick gränsen för onsdagsnipprighet
just där,så jag tackade för kaffet och for hem i tid.
Annars vetifan hur det hade gått med kontokortet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0