Drygt en vecka kvar

Visst då,så är det!
 
Nästa helg dras rullgardinen ner igen,
för då är det dax att ställa tillbaka klockan.
 
Hade det hjälpt skulle jag ha slängt in alla
jävla ur i garderoben,och där hade dom
kunnat ligga och skämmas.
 
Nu blir det ju knappast ljusare av det och
inte blir man väl gladare heller,men i ren
protestaktion iaf.
 
Finns det förresten nåt bra med att dagarna
blir kortare och mörkret ligger som en svart
filt över oss 24/7 snart,eller?
 
NÄ!
 
Vissa påstår att dom då utan dåligt samvete 
kan va inne och fixa och styra,men vafan,det
där dåliga samvetet har jag jobbat bort för länge sen.
 
Det spelar väl ingen roll om solen skiner,man
kan ju va inne ändå,det handlar väl om prio-
riteringar och vad man mår bra av.
 
Och sen det här som flertalet redan tjatat hål
i skallen på en med:
"men alltså,vi har ju haft en underbar sommar,
 så vad har vi att gnälla på nu"!
 
För egen del gnäller jag inte,jag HATAR höst
och vinter lika jävla mycket vare sej det varit
en bra sommar eller inte.
 
Vad jag däremot skulle må bättre av den här
kommande perioden,är en spontan miljardär
som inviterar mej till söderhavet och låter mej
ligga under en palm med datorn.
 
Satan vad inte ens hade brytt mej då!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0