Vad gör man på en lördag morron ♫♪

Det kan jag tala om,man blir väckt vid 
halvfyratiden av en son som varit ute
och partajat,och som prompt vill sova
hos sin ömma moder!
 
Bara att knöla sej ur sängen,hasa sej
ner till porten och släppa in ungen.
 
Dra fram en madrass,lakan,täcke och
kudde och sen bädda till det lilla livet.
(om nu 18 år är litet!)
 
Efter det skulle ledbrutna mamman försöka
få en liten halvslummer till,innan det va dax
för att gå upp och dricka morronkaffet.
 
Nu blev det iof förmiddagskaffe,för klockan
hade hunnit bli över tio innan jag kom upp!
 
Hinner bara sätta mej med muggen i näven,
så plingar det till i mobben.
 
"Kan du fixa hårdkokta ägg och nåra rostade
mackor till din son,gärna med ett glas juica oxå"!
 
Joråsatte,dom är ganska lata i den åldern oxå!
 
Nu är ju jag emellertid en alldeles underbar
och högst samarbetsvillig moder,så jag fixade
förstås ovanstående,och äntligen ska jag dricka
ur mitt eget kaffe!
 
Trevlig lördag dårå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0