Regn ute men ej i sinne

....jag är smart och håller mej inne!
 
Vill ni att jag skriver ett inlägg bara
på rim?
 
Nä,trodde väl inte det,så jag kör som
vanligt då.
 
Jag får helt enkelt summera gårdagarna
här,för mesta tiden nu går nämligen åt till...
...ja just det:förberedelser inför helgen.
 
Å andra sidan,att jag överhuvudtaget tar mej
tid att logga in här borde ju i allsindar ge mej
en pytteliten guldstjärna i kanten va!
 
Måndagen svischade iaf förbi som i en dimma,
jag hann åka på möte,va lite med "Mellan" och
snabbdejta "Stora" samt gosa en stund med Wille.
 
Sen va det järnet hem till lokala glasmästarn och
beställa glaset till ena lyktan som pajjade häromda´n.
 
Fortsatte till kaffebryggarn och försökte varva ner
en smula,och visst då,sen va det typ kväll igen och
DÅ fick Majso in gravyrpennan i näven.
 
Att allt ska packas ner i kartonger,och att dom dära
sponsorskyltarna ska skrivas,det har jag lagt på lilla
hyllan en stund.
Jag är väl fan ingen bläckfisk,även om det hade varit
jävligt bra just nu med flera armar.
 
Nu ska jag dricka mitt kaffe INNAN det kallnar,jag blir
på så satans dåligt humör annars!
 
Tisdag kära ni,det är TISDAG redan.
 
Blöta regnpussar & ett stort smajl,det är vad 
ni får för nu.
"SMACK"! ♥
 
Wille käkade kex när jag kom,kladdig och härligt smetig
om fingrarna.
Nya mössan från mormor satt som gjuten och det tackar man
ju för efter det pillet :)
 
Igår va det tydligen chokladbollens dag fick jag reda på,och
naturligtvis uppmärksammades det med en enda stor sån.
 
Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0