Hoppas papsen har överseende

Det är ju som bekant "Fars dag" idag,och
då vill ju åtminstone köpmannaföreningarna
att man ska tömma både plånbok och konton
för att uppmärksamma det.
 
Själv har jag stickar en rattmuff åt honom.
Skojjar bara,jag har för att va helt ärlig,inte
köpt eller gjort nånting till farsgubben.
 
För det första så vet jag att han har allt han
behöver,och för det andra så är min uppfattning
att man kan uppmärksamma lite nu och då
istället för det här jippot.
 
Faktum är att jag inte har tid att åka till honom
just idag,men ett telefonsamtal ska han få sen.
 
Jag vet att han inte sätter sej och tjurar eller
bölar i ett hörn när jag säjer att jag kommer
en annan dag.
 
Tvärtom,han kommer tycka det är väldans skönt
att få sitta kvar framför Tv´n och kolla på nyheterna,
och dessutom kunna varva med att lusläsa sina
kvällstidningar i lugn & ro.
 
Hade Fars dag däremot infallit i juni eller juli,då
hade jag dragit iväg på stubinen och bjudit in mej
i päronens lilla lusthus.
Men,nu är det november och alla marknader står
och trampar utanför dörren,så jag ska roa mej med
att få en massa gjort,och så MÅSTE jag börja med
årets sponsorskyltar som ska skrivas.
 
Under tiden jag gör det ska jag tänka på papsen
och skicka telepatiska och rara tankar.
 
För det är just DET som räknas,att man bryr sej
om man nu varken har tid eller femton miljoner
på banken och kan köpa upp alla slipsar som finns!
 
"Kram på DIN dag käre far" ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0