Halloween kom och försvann

Inte ett skit kusligt va det igår.
 
Om man inte räknar in eftermiddagens
och gårdagskvällens dimma som låg tät.
 
Nån sminkning värr än vanligt hade jag
inte heller lagt ner tid på,jag har ju besök
av Herr Pes (herpes) igen,så det räckte
mer än väl att ha honom i fejset 247/7!
 
Vi va emellertid bjudna till "Stora" och
Nisse och Wille på lite HK (Halloweenknytis),
så där tillbringade vi kvällen med god mat,
efterrätt och fika.
 
Att den sen tog en jävla tid att ta sej hem
genom den ovanomtalade dimman,det
är en helt annan historia.
 
Nåra glada pumpalyktor välkomnade oss utanför.
 
Min lilla mamsing (aka mormor,äldremormor,svärmor),hade
tagit med sej en hemmagjord som hon oxå ställde utanför!
 
Wille välkomnade oss och va på sitt bästa humör!
 
Sen va han förstås tvungen att prova nya mössan jag sytt.
 
"Stora" hade fixat efterrätten med spindelnät av choklad,
marängspöke och egengjord minipumpa.
Döskallen icke att förglömma.
Mastigt och VÄLDIGT smaskigt!
 
Jag hade snajdat till en liten skylt åt "Stora",blir perfekt sen
när hon lägger upp bilder på sin blogg.
Gå in och kolla där vetja.
 
Wille busade till det rejält,och åt kladdig,och väldigt
läskig gröt.
 
Nu ska jag samla ihop alla osaliga andar som
huserar här i min skaparhörna,det går fan inte
för sej att ha dom här idag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0