Det här med julstäd & pyntning

Jag har faktiskt aldrig fattat grejen med att
dra fram en sjujävla massa tomtar,girlanger
och annat krafs,för att sen (nästan) direkt
behöva plocka ner sakerna igen!
 
Skapligt onödig energi att slösa bara för att
det ska bli jul lixom.
 
Däremot kan jag ta fram nåra fina ljusgrunkor
och placera ut lite random,det kan ju bli lite
fint och stämningsfullt.
 
Såna där fula ljusstakar däremot,såna som ger
en svid i ögona för att dom lyser starkare än en
1000 Wattslampa,det går alls inte för sej.
 
Tomtar äger jag visst två,(möjligen ett par till),
resterande har jag släppt ut så dom får härja fritt
där dom ska va,nämligen i skogen.
 
Sen kommer vi till "STORA" julstädningen!
OCH?
 
Vem fan har sagt att man måste eller ens bör
städa livet ur sej bara för juletiden?
 
Det är väl inte ett dugg jävla konstigt,att folk är
helt slut och alldeles galet trötta när julen kommer
när dom håller på och styr som dom gör!
 
Och för kännedom,så tänker jag varken ta fram
nåra adventsljus eller ens nån julgran i år.
Ej heller byta gardiner,såvida ingen tjatar hål
i skallen på mej och vägrar fika i köket annars.
 
Tänk så mycket tid och ork och irritation jag
sparar,VARJE jul.
 
Andra får naturligtvis göra PRECIS som dom vill
och älska julen till döds,själv är jag numera
stolt ordförande i klubben "V.V.J" (våga vägra julen)!
Där kommer jag med största sannolikhet sitta
och gå igenom ansökningar om medlemsskap
lång tid framöver.
 
"Det lackar mot jul,och snart är den oxå förbi"!
 
"HALLEFUCKINGLUJA"
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0