Bara finslipet kvar!

Imorr´n äre dax,då drar ju nämligen
årets första julmarknad igång.
 
Kanske kan tyckas ganska tidigt,då
inte ens första advent har kommit.
 
Nu är det inte bara min marknad som
börjar till helgen,nej då,det ska ställas
ut på många andra ställen.
 
Faktum är att jag känner mej som en inventarie,
ända sen 1998 har jag kånkat grejer och joinat
raggsockor,trasmattor,ljus och annat som finns
för folk att klämma,känna och köpa på sej.
 
Igårkväll tog jag faktiskt en timmes time out,
och fy satan vad jag kände mej overksam.
 
Glaset jag hämtade hos "glasis" är graverat,
så nu ska det bara pimpas upp och sättas in
i lyktan.
 
Måste bara leta reda på fler kartonger,elternativt
fråga i affären om dom har nåra att skänka.
 
Hinner jag,så kanske det blir en ny namnskylt
oxå,2013 till ära.
 
Kaffe är inhandlat,för många termosar kommer
det gå åt,och mjölk likaså.
 
Borde nog ladda kameran oxå när jag tänker
efter,för naturligtvis ska jag dokumentera
lite oxå.
 
Ska försöka kika in här kommande dagar,såvida
jag inte slocknar i soffan eller fingrarna är stela!
 
Tjing sålänge!
 
Morgonstund har vacker himmel!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0