Som en hel yllefilt i magen

Gårdagens pizza blev inte bara god,
den blev sådär inihelvete outstanding
jättesuperduper god.
 
Att den sen la sej som en tjock yllefilt
i hela magen kanske inte va det allra
bästa,för satan så mätt jag blev.
 
Att jag oxå såg på hockeymatchen samtidigt
och den olidliga spänningen innan Sverige
äntligen kunde vinna på straffar,fatta den
aktiviteten i min magregion lixom.
 
Kunde inte ens somna in igår/natt,va så
uppe i varv att det va stört omöjligt.
 
Det kommer dröja lång tid,för att inte säja
evigheter,tills jag lagar pizza och ser på
match samtidigt.
 
Förstår inte riktigt hur jag tänkte där faktiskt.
Borde ju ha dragit i mej en vinare eller ett
paket Valium istället.
 
Imorr´n om jag inte läst fel,spelar Sverige
semifinal mot Finland.
Då,då SKA jag sitta i soffan med TOM mage,
det är ett som är stensäkert iaf!
 
Ett par muggar kaffe till nu,så är gårdagens
pizzaintag snart ett minne blott!
 
Herrå!
 
Det va då det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0