Golfänka en onsdag

Ärligt talat så fattar jag fan inte
hur dom kan planera in en golf-
resa da´n före helgdag!
 
Att åka till Skåne i svinottan en
onsdag för att sen åka tillbaka
på torsdagen,är ju inget annat
än jävla dumheter.
 
Naturligtvis är det ju karlar som
står för den planeringen,men ändå-
lite sunt förnuft kunde man väl ha
försökt klämma in mellan pannbenet
och aktivitetscentra.
 
Dessutom är det ishockeymatch ikväll,
bara en sån sak!
 
Själv ska jag grilla en hel gris och ha
sangriaparty på ballen med en massa
vitlökssås och annat gottigt.
 
Ett par vinare slinker säkert oxå ner.
 
Skojja bah,jag kommer ligga som pascha
i soffan och glo på matchen,med en stadig
mugg Gevalia i ena näven och Sverigeflaggan
i den andra.
 
Det går fan ingen nöd på mej,redig kärring
klarar sej alldeles utmärkt en dag eller ett
par veckor på egen hand.
 
Fast visst känns det lite trist,att inte ha
nån som masserar mina fötter och pussar
mej i nacken en onsdagskväll.
 
I vilket fall somhelst,så ska jag ta en tur
till mina döttrar och lilla prinsen idag,jag
startar så,och hundarna ska få följa med
oxå,det tycker dom är jättekul,iaf en av dom.
Den som inte gillar att åka bil till att börja med,
henne ger jag en Valium och en stor klunk vatten!
 
Joråsatte,golfänkan sitter fanimej inte
hemma och snörvlar i sin ensamhet,hon
tar dagen i egna nävar och gör det allra
bästa av den här "lillörda´n"!
 
Tjillevippen & herrå!
 
 
Gårdagens solnedgång genom träden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0